Welkom, gast. Klik Log In
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum

HomeHelpZoekLog In  

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
Ter nagedachtenis aan Xiong, Joy en Meinte (Gelezen 701 maal)
DutchChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van ChowChowPraat!

Nederland
Geslacht: male
Ter nagedachtenis aan Xiong, Joy en Meinte
03. Jul 2019 om 12:53

Hoe fragiel en hoe betrekkelijk alles is.
Dat geldt ook voor de grens tussen verdriet en blijdschap.
Wie had kunnen bedenken dat we op maar net vierjarige leeftijd geheel onverwachts afscheid hebben moeten nemen van onze "Joy in Blue"! Dat was op 10 februari 2019. Een geperforeerde maagzweer bleek de oorzaak te zijn.
Zo'n beauty, zo'n lieve Chow.....
Nog geen 24 uur eerder namen we afscheid van onze ruim 12 jaar oude dame "Xiong". Haar wilden we verder lijden besparen.
Xiong was onze, altijd vrolijke, 'deftige dame' Chow en die ook in de "ploeg" de dienst uitmaakte. Altijd in voor een lolletje.
Wat een verdriet en wat een enorme impact bij ons allen. Amper te begrijpen. Ook de treurnis die er was bij Hanna en Meinte. Vrolijkheid en plezier waren ver te zoeken. Uiteindelijk hebben we dat doorbroken met de komst van "Spice in Blue of Joy".
Meinte en Hanna wisten niet wat hen overkwam. Er was weer olijkheid.
Maar dan... op 17 juni 2019 sloeg het leed extra toe. Meinte werde getroffen door een maagtorsie. Notabene Meinte, zo'n schat van een Chow; zo trouw en zo statig.
Na twee dagen besloten we hem toch te laten inslapen omdat er zich complicaties aandienden.
En zo zie je maar hoe snel 'wat allemaal normaal en gewoon is' kan omslaan naar diepe bedroefdheid.
Het heeft ons geleerd dat de betrekkelijkheid van het leven, meningen en standpunten van rationeel zijn altijd een emotionele kant hebben die leidend kan worden.
Net als al onze eerdere Chows (Beer, Pau Lin, Shadow en Kaya) zullen we Xiong, Joy en Meinte nooit meer vergeten.
Dat betekent ook dat we extra zullen gaan genieten van onze Hanna en de jongste spruit "Spice in Blue of Joy".

Peter
Naar boven

--
DutchChow
"Mijn blauwe tong fluistert Chow Chow!"
IP Gelogd

Mirjam
Junior Chow Chow
**
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Re: Ter nagedachtenis aan Xiong, Joy en Meinte
Reageer #1 - 06. Jul 2019 om 03:34

Wat een akelig rampzalig jaar voor jullie tot nu toe. Drie van julllie vier honden overleden, haast niet te geloven. En dan ook die jonge Joy, die nog maar net begonnen was met leven. Het zal jullie murw gebeukt hebben.

En daarom een nieuw jong leven, een kleine vrolijke pup om die grauwsluier te doorbreken.
Ook al volgde daarna nog Meinte.

Ik wens jullie de tweede helft van het jaar alle geluk toe, dat mag nu wel eens.

Ook las ik dat je geen voorzitter meer bent van de chowchowclub. Neem aan dat deze narigheid in elk geval 1 van de redenen was.

Drie maal gecondoleerd.
Sterkte,
Mirjam
Naar boven

IP Gelogd

lia
Senior Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Hoogvliet
Reageer #2 - 29. Jul 2020 om 19:43

Mooi eerbetoon aan jullie chow chows...Wat een gemis...
De pijn wordt milder maar het gemis blijft...Pracht foto's
Naar boven

IP Gelogd

DutchChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van ChowChowPraat!

Nederland
Geslacht: male
Reageer #3 - 11. Aug 2020 om 17:09

Beste Mirjam en Lia,

Bedankt voor jullie reactie, ook al is er een hele tijd voorbijgaan. 2019 was voor ons op Chowgebied een dramatisch jaar en zal altijd zo in onze herinnering blijven. Wel met een fijne herinnering aan Xiong, Spice en Meinte.
Xiong, Joy en Meinte overleden en van het viertal is alleen Hanna nog steeds levend. De komst van "Spice in Blue of Joy" heeft enorm veel goed gedaan, echter voor Hanna heeft dat best lang geduurd alvorens zij "Spice" echt als maatje ging zien.
Het forum is niet erg actief meer en dat past in de ontwikkeling op het gebied van "social media". Toch is en blijft het forum nog een mooie referentie.. Ik zal een dezer dagen wat plaatsen over "Hanna" en "Spice".

Peter
Naar boven

--
DutchChow
"Mijn blauwe tong fluistert Chow Chow!"
IP Gelogd

lia
Senior Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Hoogvliet
Reageer #4 - 15. Aug 2020 om 18:58

Ik zal ook weer eens wat plaatsen...

Niet vreemd dat Hanna moest wennen...is allemaal
niet zo vanzelfsprekend..er gebeurde nogal wat in jullie
leven en in het leventje van Hanna..zware tijden..
Fijn dat ze nu haar draai gevonden heeft...
Naar boven

IP Gelogd

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af