Welkom, gast. Klik Log In
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum

HomeHelpZoekLog In  

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
Mylo (Gelezen 3122 maal)
Mirjam
Junior Chow Chow
**
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Mylo
26. Nov 2016 om 02:39

Mylo is nu bijna 1 jaar bij ons en heeft het zo te zien enorm naar zijn zin. Samen met Nana waarmee hij opgroeide in het vorige gezin.
Alle dagen rennen in bos en hei, liefst schreeuwend achter de konijnen aan. Die hem immer te snel af zijn. Hij is geen volbloed Chow, maar heeft iets van een herder denk ik. Maar mooi is hij wel, en groot!
Hier een foto (als het lukt tenminste)

...
Naar boven
« Laatste Wijziging: 26. Nov 2016 om 07:03 door DutchChow »  

IP Gelogd

lia
Senior Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Hoogvliet
Re: Mylo
Reageer #1 - 11. Dec 2016 om 12:40

Wat een heerlijk koppie. Mooie kleur..
Hij heeft een heerlijk leven als ik dat zo lees.. Smilie Genieten , iedere dag in het bos en achter de konijnen wat mooi is dat!!!
Hij mag dan geen volbloed chow zijn, hij doet niet onder voor
een "echte" chow qua uiterlijk..Heeft hij ook het chow chow karakter? Een herder zie ik er niet in..😀😀

Groetjes Lia
Naar boven

IP Gelogd

Mirjam
Junior Chow Chow
**
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Reageer #2 - 25. Dec 2016 om 05:40

Beste Lia,

Mylo staat hoog op de poten, is erg groot voor een Chow en gedraagt zich soms wat herder-achtig. Hij heeft ook iets van een wolf/grote vos of misschien nog wel meer van een (grote) Eurazier. Dat is immers ook een Chowmix.
Hij is geen raszuivere Chow, dus dan ga je raden naar wat er nog meer in hem zit. Hij heeft ook een veel langere snuit. Maar het doet er verder ook niet toe hoor. Hooguit is hij iets "gewoner" dan een Chow en dat is alleen maar meegenomen, omdat hij daardoor los kan lopen in bos&hei. Alhoewel hij laatst wel een etmaal foetsie was. Had zichzelf ergens ingesloten en gelukkig ontdekte een andere wandelaar hem de volgende dag. En bevrijdde hem en nam hem mee. Dankzij het adreskaartje konden ze direct contact met ons opnemen. Sindsdien doe ik hem ook maar een gps-trackler om in dat soort gebieden.
Onze Chowteefje Nana kan niet los, omdat ze uit zichzelf geen enkele neiging vertoont om weer terug te komen. Kost me dan elke keer uren om haar per gps weer te lokaliseren. Daar zit duidelijk geen herderbloed in Knipoog Maar gelukkig hebben we hier ook grote omheinde losloopgebieden en daar kan ze wel los, mits enigszins geleid en in de gaten gehouden.

Ik ben zo blij dat ze beide goed met andere honden zijn. Het stikt hier van de loslopende honden en dat gaat altijd perfect.

Naar boven

IP Gelogd

Mirjam
Junior Chow Chow
**
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Reageer #3 - 21. Jul 2017 om 02:53

Nou, dan vervang ik het vervelende advertentietje van fotobucket voor de aangepaste foto van Mylo de hond. Keurig naar 640 pixels geschaald, Peter.

...

Maar er is ook nog een "koppel" mogelijkheid waar het lijkt alsof je een bestand van je schijf kunt uploaden. Maar dat werkt niet. Ik vraag me af waarom niet.

Groetjes,
Mirjam
Naar boven

IP Gelogd

DutchChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van ChowChowPraat!

Nederland
Geslacht: male
Reageer #4 - 21. Jul 2017 om 06:53

Een mooi plaatje van Mylo, Mirjam! Smilie

Inderdaad jammer dat Photobucket niet langer meer gratis is. Het treft dus alle foto's die ooit gratis via Photobucket opgeladen zijn en gekoppeld naar de diverse fora.
Imgur.com is gelukkig een prima alternatief.

Het koppelen via de ChowChowPraat database is inderdaad een optie. Let daarbij op dat ook daar het formaat van de foto (max. 640 breed en hoog) voor het uploaden in orde is. Tevens geldt een max. van 250 kB per foto!! Dat laatste zal de oorzaak zijn dat het uploaden niet functioneerde.

Peter

Naar boven

--
DutchChow
"Mijn blauwe tong fluistert Chow Chow!"
IP Gelogd

Mirjam
Junior Chow Chow
**
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Reageer #5 - 22. Jul 2017 om 05:08

Foto Mylo was maar 84 kb Peter.
Dus ik probeer het nog eens via dat koppelen met fotootje van Mylo en Nana in de bakfiets.
Gelukt!
Naar boven

bakfiets_nana-mylo.jpg (120 KB | 130 )
bakfiets_nana-mylo.jpg

IP Gelogd

lia
Senior Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Hoogvliet
Reageer #6 - 12. Sep 2017 om 00:09