Welkom, gast. Klik Log In
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum

HomeHelpZoekLog In  

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
> > Boj, onze Jarige Job < < (Gelezen 6770 maal)
Laska
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Eens een Chow, altijd
een Chow !!!

Geslacht: female
> > Boj, onze Jarige Job < <
11. Aug 2014 om 00:28

...

Vandaag is onze jarige Job 4 jaar geworden >> alweer 4 jaar, wát gaat de tijd toch snel. Hoewel het ergens ook al wel weer heel lang geleden lijkt dat hij als heel klein droppie door ons huis rende en sprong, aan de andere kant lijkt het nog wel gisteren....

En al is het dan geen klein droppie meer, in veel opzichten lijkt hij nog steeds een pup  Smilie >> hij is nog steeds heel erg speels, heel actief, rent en springt nog volop en je hoeft maar een bepaalde beweging te maken of even iets sneller te lopen dan normaal en hop hij staat en springt naast je en denkt 'we gaan spelen' dus al is het geen pup meer, hij lijkt er nog veel op en we noemen hem dan ook geregeld 'onze overjarige pup'  Knipoog.

Dat hij nu nog zó speels is, is iets wat we niet herkennen van bij onze vorige 3, die taalden vanaf ze rond de 1 jaar waren al niet meer naar hun speelgoed, rennen hielden ze nog wel van maar echt spelen niet meer en hun speelgoed had ik dan ook al lang opgeruimd, maar nu wordt nog met alles gespeeld en ook zoals Boj elke dag weer speelt met zijn kluif >> elke dag krijgt hij een nieuwe hypoallergene kluif,  die helemaal opgegeten kan worden en dat gaat ook nog elke dag als volgt >> die pakt hij al springend aan en eer dat hij daar echt op gaat liggen kluiven, gooit hij er eerst aantal keren mee omhoog, voetbalt er door de hele kamer en gang mee, gooit zich op zijn rug en rolt en springt dan weer op en gooit het kluifje weer in de lucht en gaat dan pas echt liggen kluiven >> elke dag weer is dit erg leuk om te zien. 

En ook nog dagelijks elke keer als hij naar buiten gaat of weet dat hij met ons mee mag, pakt hij een van zijn touwen of zijn bal en gaat ermee heen en weer rennen tot het moment van vertrek. Kortom hij vermaakt zich nog steeds prima en daardoor ons eigenlijk ook, want het is elke keer weer heel erg leuk om hem zo bezig te zien en ook samen spelen is heel leuk trouwens.

En verder is hij nog steeds een enorme knuffel >> komt geregeld bij je langs voor een knuffel of gaat ineens op zijn rug liggen, kijkt dan een beetje om zo van 'kom je even knuffelen' wat hij dan natuurlijk ook niet voor niks doet  Knipoog en verder is hij heel erg lief, ook nog steeds heel sociaal, behalve t.o.v. katten, want o wee als hij een kat ziet dan is hij bijna niet te houden en ziet maar één ding.....

Kortom, onze Boj is nog steeds een héél fijn en leuk huisgenootje waar we dagelijks héél veel plezier van/mee hebben en we hopen dan ook dat nog menig verjaardag met hem te mogen meemaken!!

Groetjes,
Nora
Naar boven

IP Gelogd

DutchChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van ChowChowPraat!

Nederland
Geslacht: male
Re: > > Boj, onze Jarige Job < <
Reageer #1 - 11. Aug 2014 om 07:03

Hoi Nora,

Jullie van harte gefeliciteerd met Boj en wat zijn die 4 jaar omgevlogen.
Natuurlijk voor Boj een dikke knuffel en misschien, als jullie komen, geef ik hem dat persoonlijk op de JH-dag in september.
Ik herinner me nog goed dat hij bij jullie kwam.
Fijn dat hij het zo goed bij jullie doet en hij een echt maatje is. Ook nog eens heerlijk speels.

Een hele fijne dag gewenst!!  Smilie Smilie

Peter
Naar boven

--
DutchChow
"Mijn blauwe tong fluistert Chow Chow!"
IP Gelogd

hans
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Reageer #2 - 11. Aug 2014 om 09:05

Hallo Nora,
Ook jij Gefeliciteerd met je speelse Boy en 4 jaar alweer de tijd gaat veel te snel maar gelukkig heeft Boy daar zelf weinig last van want hij is nog speels zo zie je maar weeer de ene Chow is de andere niet en hopelijk blijft Boy dat speelse nog lang behouden! geeft hem maar `n dikke  kus!

Gr.Hans
Naar boven

IP Gelogd

heidi
Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Reageer #3 - 11. Aug 2014 om 09:35

Hoi Nora,

Ook van ons een heel gelukkige verjaardag gewenst voor Boj.
Verwen hem maar eens extra vandaag, speels als hij is moet dat toch wel lukken Grijns
Een dikke knuffel van ons allen hier kus

...
Naar boven

IP Gelogd

HelmaChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van al mijn Chow
Chows!

Reageer #4 - 11. Aug 2014 om 09:36

Hoi Nora,

Boj!  Smilie
Dat is snel gegaan....... Knipoog
Ook namens mij een fijne dag en dat wordt vast en zeker dik verwennen en aandacht geven.
Moet ook kunnen.
Maar wat is het snel gegaan die paar jaar. Ik zie nog het berichtje dat je Boj voor het eerst aan ons voorstelde.

Hiep hiep hoera voor Boj! Smilie

Groetjes,
Helma
Naar boven

Chow Knuffels!
IP Gelogd

Mosh_Pitt
Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Limburg (België)
Geslacht: male
Reageer #5 - 11. Aug 2014 om 16:14

Hoi Nora, ook wegens ons een dikke proficiat voor jullie Boj zijn 4de verjaardag! Er is nog een stukje taart voor hem over van Pitt gisteren Knipoog. Wat vliegt de tijd snel, gelukkig is jullie kapoen nog altijd even vrolijk en speels Smilie. Een plezier om in huis te hebben zo'n vrolijke chow Smilie! Wij duimen op nog vele verjaardagen voor hem! Geniet er maar lekker van en vertroetel hem nog maar ns extra Knipoog. (Aan dat laatste denk ik helemaal geen gebrek voor julie vipje Knipoog). Vele feestzoenen van Nele, Jef, Mosh en Pitt!
Naar boven

IP Gelogd

Laska
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Eens een Chow, altijd
een Chow !!!

Reageer #6 - 12. Aug 2014 om 16:56

Hallo allemaal,

En dan is het vandaag alweer the day after.... Knipoog

Allereerst en ook namens de nu ex-Jarige Job zelf

...

én de dikke knuffels, die ik hem van jullie heb doorgegeven en welke hij graag in ontvangst nam Smilie

En ja, Peter als het goed is kun je hem er ook persoonlijk nog eentje geven Smilie, want o.o.v. zijn we zeker van plan om naar de JHD te komen.

Hans,
Ook wij hopen dat Boj nog lang speels zal blijven, want het is toch wel erg leuk om mee te maken nu zo'n speels maatje te hebben, al heeft ook hij zeker zijn rustige momenten zoals hij nu ook lekker ligt te ronken, maar hij is altijd zó weer in voor iets leuks en er ontgaat hem niets.

Heidi,
Héél erg leuk gedaan zoals je de mooie foto van Lowie bewerkt hebt als felicitatiekaartje en erg leuk ook, dat je 'm ook hier geplakt hebt!! Smilie

Helma,
Ja, dat weet ik ook nog heel goed dat ik 'm hier aan jullie voorstelde en ook dat het best moeilijk voor me was om het niet al eerder over hem te hebben, dan pas toen, terwijl wij het al een aantal weken wisten natuurlijk en er al volop mee bezig waren. Best een spannende tijd is dat zo in afwachting van je nieuwe pup zijnd én ook al erg leuk.

Jef en Nele,
Het stukje overgebleven taart moet Boj helaas afslaan omdat hij alleen maar hypoallergeen mag, dus dat moet Pitt dan toch nog maar even zelf opeten Knipoog.

En ja, het is zeker leuk zo'n vrolijke hond in huis te hebben, al zijn we met onze vorige 3 ook absoluut héél blij geweest en waren we ook héél gek op en hun had ik zeker niet willen missen, zeg ik zekerheidshalve nog maar even erbij, maar Boj is toch wel een heel aparte t.o.v. de andere en dat is zeker wel héél leuk.

En nee aan aandacht heeft Boj zeker geen gebrek en mocht hij zelf vinden dat het al weer even geleden is dat hij geknuffeld is, dan gooit hij zich wel op zijn rug, met een schuin oog dan omkijkend en dat werkt ook altijd wel  Knipoog

Onze Vipjes weten ons wel héél veel duidelijk te maken hè hoe ze het hebben willen  Smilie

Groetjes,
Nora

Naar boven

IP Gelogd

Laska
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Eens een Chow, altijd
een Chow !!!

Reageer #7 - 11. Aug 2015 om 00:07

Hiep Hiep Hiep Hoera,

...

>> alweer 5 jaar, wát gaat de tijd toch snel.

Voor wat betreft iets over hem vertellen van het afgelopen jaar zou ik eigenlijk mijn bericht van vorig jaar precies weer hier kunnen plakken Smilie Knipoog, want onze Boj is in álle opzichten nog steeds hetzelfde. En vooral dat hij nog steeds zo speels en enthousiast in alle opzichten is, ervaren wij als toch wel bijzonder en heel leuk, na onze toch wel een heel stuk rustigere Sascha, Laska en Kaj, al hadden zij ook zeker nog wel hun speelse momenten maar toch heel anders dan Boj -hiermee niets ten nadele van hun 3, want géén van hun hadden we willen missen en ook van hun hebben we elke dag volop genoten-.

Kortom onze Boj is nog steeds een héél fijn en leuk huisgenootje, waar we dagelijks héél veel plezier van/mee hebben en we hopen dan ook nog menig verjaardag met hem te mogen meemaken!!

Groetjes,
Nora
Naar boven

IP Gelogd

HelmaChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van al mijn Chow
Chows!

Reageer #8 - 11. Aug 2015 om 08:07

Hoi Nora,

Namens ons allen van harte gefeliciteerd met de al weer 5 jarige Boj.
Ja, wat is die tijd snel gegaan. Te snel.....
Ik herinner me nog goed dat hij kwam en al je berichtjes op het forum over z'n eerste jaar. Een echt dagboek.

Een hele fijne dag en een dikke knuffel van ons voor Boj.

Groetjes,
Helma
(+Peter)
Naar boven

Chow Knuffels!
IP Gelogd

hans
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Reageer #9 - 11. Aug 2015 om 08:29

Hoi Nora, ook van mij gefeliciteerd met jullie overjarige pup  Smilie  gelukkig is hij in zn gedrag niet veranderd en is nog steeds lekker speels en hoop dat hij dat nog `n aantal jaar blijft doen. Geef Boj maar `n dikke knuffel !

Gr.Hans
Naar boven

IP Gelogd

heidi
Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Reageer #10 - 11. Aug 2015 om 21:29

Hoi Nora,

Ook langs deze weg een heel gelukkige verjaardag voor Boj! !  Smilie
Hij werd ongetwijfeld flink verwend vandaag en met onze extra verjaardagszoenen en knuffel zal hij ook wel heel blij geweest zijn  Melig

Vele groetjes Heidi, Mieke en Lowie.  kus
Naar boven

IP Gelogd

Laska
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Eens een Chow, altijd
een Chow !!!

Reageer #11 - 13. Aug 2015 om 12:24

Hallo allemaal,

Zijn de feestelijkheden inmiddels alweer 2 dagen geleden  Smilie en heeft hij volgens mij wel een fijne verjaardag gehad, al is het hier eigenlijk elke dag wel een soort verjaardag  Knipoog; hij is niet voor niks ons Vipje. Helaas kunnen we hem niet met extra lekkere dingen verwennen, zoals wel onze vorige 3, vanwege dat hij alleen hypoallergeen voer en snoep mag, maar heeft een extra kluifje gehad waar hij altijd weer blij mee is en eerst volop mee rent/springt/rolt/voetbalt voor hij gaat kluiven >> elke dag weer leuk om te zien en vaak rennen we ook even samen heen en weer ermee, dat vindt hij ook leuk.

Helma,
Ja, ook wij zien hem zo nog als klein hummeltje door het huis rennen en nu alweer 5.... het gaat echt heel snel, helaas maar ja dat hebben jullie nu ook weer met Joy natuurlijk. Maar meer dan elke dag volop genieten -wat zowel jullie als wij doen- kunnen we niet hè en hopelijk nog héél lang!!

En ja, het topic van zijn eerste jaar was zeker erg leuk om te doen en voor mij inderdaad een soort dagboek >> net als dat van jullie van Joy ook leuk is om te volgen.

Hans,
Ja, dat hopen wij ook dat hij nog lang lekker speels blijft, want het is echt wel héél leuk!!

Heidi,
Erg leuke felicitatie had je weer gemaakt van Lowie; mooie foto ook trouwens zoals ik je al zei, maar ja dat kan ook niet anders hè  Knipoog.

En jullie verjaardagsknuffel had ik hem al gelijk gegeven en vond hij helemaal niet vervelend om te krijgen (zo ook nu die van jullie, Hans en Helma)  en ik ook niet om te doen  Grijns.

Tot over een jaar hopelijk wat dit topic betreft, maar laat dat nog maar héél lang duren, want het gaat toch al zo snel allemaal....

Groetjes,
Nora
Naar boven

IP Gelogd

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af