Welkom, gast. Klik Log In
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum

HomeHelpZoekLog In  

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
Kassa :: Wie betaalt voor zieke rashond? (Gelezen 3144 maal)
DutchChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van ChowChowPraat!

Nederland
Geslacht: male
Kassa :: Wie betaalt voor zieke rashond?
01. Dec 2013 om 11:04

Op 30 november 2013 tijdens de uitzending Kassa kwam het thema Rashonden weer eens aan de orde.

De discussie ging dit keer over 'wie er voor de kosten opdraait bij aangetoonde ziekelijke afwijkingen'.

In gesprek o.m. Hans Baaij van Stichting Dier & Recht en advocaat Frenk Bonefaas (o.a. voorzitter van KNK Cynophilia ).

Zie:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/wie-betaalt-voor-zieke-rashond/sp...

Peter
Naar boven

--
DutchChow
"Mijn blauwe tong fluistert Chow Chow!"
IP Gelogd

hans
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Re: Kassa :: Wie betaalt voor zieke rashond?
Reageer #1 - 04. Dec 2013 om 09:32

Weer `n geval van ellende over stamboom honden en zo zullen er "denk" ik nog vele volgen men zou haast schrik hebben om met je teefje te gaan fokken, wat de fokker van deze duitseherders betreft zou hij wat meer betrokken kunnen zijn met zijn product zoals ze dat zo mooi vertellen teneerste vind ik een dier geen product maar een levendwezen!!
Als men in dit geval de duitseherder die een afhangende achterhand heeft(wat onnatuurlijk is)niet meer zou fokken zijn er altijd wel fokkers die een eigen verenging gaan beginnen en dan blijft de ellende bestaan dus wat heeft het voor zin om het probleem aan te pakken want de ellende blijft bestaan, ook vind ik dat mensen die een bepaald ras willen eerst heel goed moeten informeren wat voor problemen in het ras zit en niet alleen afgaan op de titels die zo mooi op een website staan wat hun honden behaald hebben op shows, ook hebben(vind ik) keurmeesters een groot invloed op het fokken van honden want er zijn heus wel duitseherders die een normale rug hebben zoals het type oud duitse herder maar die hebben geen schijn van kans op een show want die kunnen gelijk de ring uit omdat vele keurmeesters vinden dat die niet goed zijn natuurlijk kun je nooit de perfecte hond fokken maar er moet wel iets gebeuren en wat het inkruisen van andere honden lijkt mij geen optie want er zijn genoeg kruisingen die ook problemen hebben, dit schijnen ze te willen doen bij de wetterhoun omdat het ras zovele problemen schijnt te hebben?
Daarom vind ik het goed dat een rasverenging strengere eisen stellen maar ja wat als er enkele fokkers een eigen clubje starten de raad van beheer zou daar eigenlijk een stokje voor moeten steken en geen stambomen uitgeven maar dat zal wel niet kunnen want er gaat heel veel geld in om en geld is een lelijk iets!!

Gr.Hans
Naar boven

IP Gelogd

HelmaChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van al mijn Chow
Chows!

Geslacht: female
Re: Kassa :: Wie betaalt voor zieke rashond?
Reageer #2 - 05. Dec 2013 om 08:26

Hoi Hans,

Je haalt daar wel een paar punten aan die ook mijn aan het hart gaan.
Natuurlijk hebben we te maken met levende wezens, maar er zoveel mogelijk naar toe werken dat erfelijke afwijkingen geëlimineerd worden is toch iets waar hard aan gewerkt moet worden.
Slordigheid daarin of zeggen dat het allemaal wel meevalt; niet dus!

Groetjes,
Helma
Naar boven

Chow Knuffels!
IP Gelogd

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af