Welkom, gast. Klik Log In
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum

HomeHelpZoekLog In  

Pagina's: 1 ... 4 5 6 7 
Stuur Onderwerp Druk Af
Onze Happy Chow (Gelezen 55834 maal)
hans
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Re: Onze Happy Chow
Reageer #75 - 30. Jul 2014 om 08:09

Hallo Helma,

Jullie Shadow ziet er inderdaad nog goed uit voor zn leeftijd en gelukkig houd hij zich nog goed met dit benauwde weer want vaak hebben die oudjes het zwaarst, dit benauwde weer is voor niemand goed zowel voor mens als dier niet en af en toe `n regenbui is welkom!
Ook mijn Chows hebben het zwaar en ik heb ze zelfs `n paar keer flink nat gemaakt wat ze in eerste instantie niet op prijs stelde maar even later wel opknapte, ook ik heb zo`n cooling mat maar net als bij Nele en Jef gaan ze er niet opliggen hoezo eigenwijs Knipoog Grijns.

Gr.Hans
Naar boven

IP Gelogd

heidi
Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Geslacht: female
Reageer #76 - 31. Jul 2014 om 10:28

Hoi Helma,

Shadow ziet er zeker nog heel goed uit en hij doet het ook uitstekend voor zijn leeftijd.
Te warm weer is geen pretje voor onze chows maar zoals Shadow het rondje korter maakt, dat doet Lowie ook als het te warm is, zo slim zijn ze wel Grijns
Zo'n cooling mat als Nele en Jef en Hans hebben wij niet want dat weet ik zo, onze Lowie is ook van het eigenwijze type en zou er ook niet op gaan liggen Knipoog
Natspuiten zou hij ook niet op prijs stellen, als Lowie de tuinslang ziet dan rent hij al naar binnen Grijns
Hij zoekt zelf wel het koelste plekje.

Vele groetjes Heidi, Mieke en Lowie
Naar boven

IP Gelogd

lia
Senior Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Hoogvliet
Reageer #77 - 31. Jul 2014 om 12:46

@ Helma: Wat een mooie foto,s weer. Ik heb het stukje
gelezen in het clubblad. Tja..chow chows dom??? Daar
moeten ze bij ons niet mee aankomen.
Shadow ziet er inderdaad geweldig uit. De andere chow chows ook hoor. Maar gezien de hoge leeftijd van
Shadow kan menig jongere hond het nog tegen hem
opnemen. Klasse.

Ook de onze ( lees nu nog één) houden hun gemak met dit weer. Kyra moesten we wel in de gaten houden. Die
zocht de zon nog weleens op.  beschaamd

Groetjes Lia
Naar boven

IP Gelogd

Laska
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Eens een Chow, altijd
een Chow !!!

Reageer #78 - 07. Aug 2014 om 22:11

Hoi Helma,

Ook ik vind dat Shadow er nog heel goed uitziet en vind het geweldig dat hij nog zo is op zijn leeftijd en ik hoop van harte dat hij nog een tijd zo in deze conditie mag blijven en jullie zo nog van elkaar mogen/kunnen genieten!!

En voor wat de warmte betreft, wat was het warm hè en nog steeds is het eigenlijk vrij benauwd maar gelukkig wel aangenamer en ook in huis is het weer zonder ventilator lekker.

Net als Shadow en Lowie bepaalde ook onze Boj op de heel warme dagen hoe de route ging en hoe kort; wel erg grappig vonden wij én heel verstandig maar ja onze Chows zijn ook pienter hè  Smilie

En ook Boj konden we niet blij maken met hem nat maken, dit in tegenstelling tot onze andere 3, die vonden het wel fijn als ik hun kop natmaakte, dat gaf ze toch wel verkoeling. Verder wilden ze ook niet maar dat vonden ze wel lekker, maar zo niet Boj, die moet daar niets van hebben en houdt echt alleen van water in zijn drinkbak en verder niet en nergens  Smilie.

Maar gelukkig is de ergste hitte weg en komt hopelijk deze zomer niet meer, zoals nu vandaag is een stuk lekkerder -buiten de paar buien dan die vielen, dát hoeft nu ook wer niet  Knipoog-.

Groetjes,
Nora
Naar boven

IP Gelogd

HelmaChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van al mijn Chow
Chows!

Reageer #79 - 08. Aug 2014 om 07:35

Hoi Nora,

Bedankt voor je reactie...
Ja, Shadow ..., ons oudje. Hij doet het nog steeds goed.

Het is alweer augustus en de vakantieperiode is bijna voorbij.
Wat een extreem weer hebben we gehad....
Toch hebben onze Chows flink kunnen genieten in onze tuin.
En ja, afgelopen week heeft een egel heel veel geluk gehad.
Xiong had een egel van onder de heg weggehaald en was daar druk mee bezig. Gelukkig hoorde ik de herrie en kon net op tijd ingrijpen. De egel heeft het overleefd.

Peter heeft de afgelopen periode ook wat filmpjes gemaakt.
Een tweetal clips gaan hier bij.

Kijk Shadow eens...... heerlijk genieten.

Shadow on a lazy afternoon

En hier...
Zullen we nou wel of niet krijgertje gaan spelen of lol maken. Het is wel warm...

Summertime Chow Blues

Hoe was het bij jullie?

Groetjes,
Helma
Naar boven

Chow Knuffels!
IP Gelogd

heidi
Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Reageer #80 - 08. Aug 2014 om 10:03

Hoi Helma,

Heel leuk die filmpjes van jullie chows, telkens heel leuk om er naar te kijken Smilie
en Shadow, zo mooi om te zien hoe goed hij het nog doet, ik heb het al eerder gezegd, maar ik zeg het nogmaals, hij herinnert me heel erg aan onze Skibby.
Hopelijk kunnen jullie nog lang van Shadow genieten.
Bij ons was het net als bij jullie, maar dan "Lowie en de poezen on a lazy afternoon" Grijns

Vele groetjes Heidi en Mieke en Lowie.
Naar boven

IP Gelogd

DutchChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van ChowChowPraat!

Nederland
Geslacht: male
Reageer #81 - 14. Aug 2014 om 07:26

Onze Chow Chows....en wat een invloed hebben die op ons leven.....  Rollende Ogen
Hebben jullie dat ook dat als je onderweg bent en een Chow Chow ziet de verleiding niet kunnen weerstaan om hem van nabij te gaan bekijken?

Dat wordt straks ook weer gezellig om al die Chow Chows op de NCCC Jonge Hondendag te zien in Kerkwijk. Dat is dan op zondag, 7 september a.s..
Zie voor de details:
http://www.nederlandsechowchowclub.nl

Ja.....Helma heeft pas een paar filmpjes met onze (Happy) Chow Chows gedeeld.

Hier nog een tweetal filmpjes van onze "Happy Chow Chows"

"Wij houden de boel in de gaten"
Zie en hoor onze 13 jaar + 8 maanden oude Shadow eens! Smilie
Ook Hanna kan er wat van.

en dan... Chow 'Show' Time.....

"Happy Chow Chow Time"

Zie die twee meiden eens..... Rollende Ogen

Peter
Naar boven

--
DutchChow
"Mijn blauwe tong fluistert Chow Chow!"
IP Gelogd

Laska
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Eens een Chow, altijd
een Chow !!!

Reageer #82 - 14. Aug 2014 om 15:39

Hoi Peter,

En ja, dat herken ik (moet eigenlijk zeggen 'herkennen wij' Smilie ) zeker ook, dat áls we ergens een Chow zien -wat sowieso zeer zelden is- we als het mogelijk is er zeker naar toe gaan, hem/haar willen aaien en een praatje met de eigenaar/eigenares maken en natuurlijk vertellen er zelf 1 te hebben e.d. Chowmensen onder elkaar is en blijft altijd leuk Knipoog.

Ik heb ook allevier de filmpjes gelijk bekeken; zoals altijd weer erg leuk om te zien én ook leuk deze keer Shadow en Hannah te horen; zij vonden het geklus daar dus duidelijk maar niks  Knipoog En ook leuk Hannah en Xiong even te zien spelen; kortom erg leuke fimpjes weer!!

Groetjes,
Nora
Naar boven

IP Gelogd

hans
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Reageer #83 - 15. Aug 2014 om 08:08

Hoi Peter,

Leuke filmpjes heb je weer gemaakt van jullie viertal Koel en er ontgaat niks aan hun en horen en zien alles wat niet gewoon is zo ook die man die aan het klussen is, wel fijn dat ze waaks zijn want je voelt je altijd veilig!
Ook ik heb dat net als vele die al een Chow hebben als ze ergens een Chow zien lopen om hun even aan te spreken,
zo zijn pas hier in Nuland nieuwe bewoners komen wonen die een chow hebben namelijk een hele donkere rode reu zo egaal donker rood heb ik ze nog nooit gezien, deze mensen spraken gebrekkig nederlands/engels dus ik kon ze niet helemaal volgen maar ik begreep dat ze uit Cuba kwamen en ook daar de Chow hadden gekocht geen stamboomhond maar wel van een hele mooie type, jammer was die hond niet echt vriendelijk maar dat kwam omdat de Chow sinds dat hij hier in nederland woont aan de riem moest en daar in Cuba altijd los heeft gelopen althans dat begreep ik, maar `t is wel leuk als je een chow ziet lopen op straat, deze mensen willen `n keertje naar mijn Chows komen kijken lijkt me wel leuk alleen `t zal wel vermoeiend worden een gesprek te voeren omdat ze gebrekkig Nederlands/engels praten maar ja ik zie wel hoe het verloopt.

Gr.Hans
Naar boven

IP Gelogd

HelmaChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van al mijn Chow
Chows!

Reageer #84 - 25. Sep 2014 om 12:26

Hoi Hans,

Heb je die Chow van die mensen uit Cuba nog gezien en contact mee gehad?
Ja, Chow Chows hebben veel bekijks.

En ja Nora, als we een Chow zien gaan we daar direct op af.

Peter en ik zijn afgelopen week een paar daagjes in Zwitserland geweest en hadden Meinte bij ons. Wat een aandacht. Ik hoop gauw wat foto's te kunnen delen van die reis.

Maar eerst hier nog een filmpje van een van onze Happy Chows. Hanna.......

Hanna in Crazy Moments

Wat een troela is ze toch.....

Groetjes,
Helma
Naar boven

Chow Knuffels!
IP Gelogd

lia
Senior Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Hoogvliet
Reageer #85 - 25. Sep 2014 om 23:53

Wat een prachtig filmpje. Ja ze is echt een troela. Heerlijk.
Een genot om naar te kijken.

Grtjs Lia
Naar boven

IP Gelogd

HelmaChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van al mijn Chow
Chows!

Reageer #86 - 26. Sep 2014 om 07:26

Hoi Lia,

Ja, Hanna is echt zo'n troela.....vroeger zouden we zeggen "dolle Mina".... Grijns
Als je ze zo mee maakt zo bij ons thuis en hoe ze haantje de voorste probeert te zijn als het op eten aan komt.

En dan met Xiong, haar halfzus. Als je die twee af en toe bezig ziet. Gewoon leuk.
Meinte bemoeit zich er dan ook mee als het dan past.
Shadow ziet dat alles aan met van die glimogen.

Hierbij ook nog een heel apart filmpje.
Shadow heeft een snack gekregen en knabbelt er rustig op los. Dan komen de drie anderen naar buiten en zijn toch wel wat onthutst. Ze snuffelen de grond af en Hanna is zeer verontwaardigd.

Wie is eerst?

Groetjes,
Helma
Naar boven

Chow Knuffels!
IP Gelogd

lia
Senior Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Hoogvliet
Reageer #87 - 26. Sep 2014 om 08:06

Hallo Helma

Jullie honden zijn een uniek viertal. Geweldig om te zien
zoals ze met elkaar omgaan. Hou oud is Hanna inmiddels?
Het staat ongetwijfeld op het forum maar snel even vragen
is makkelijker!  Knipoog. Shadow geniet ook van zijn tractatie.
Dat de andere chows niet de neiging hebben om de kluif
van Shadow af te pakken vind ik ook wel apart. Erg knap
hoor. Prachtig stel. Ik hoop dat jullie nog heel lang mogen genieten van dit viertal.

Groetjes Lia
Naar boven

IP Gelogd

hans
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Reageer #88 - 26. Sep 2014 om 08:21

Hallo Helma,

Leuke filmpjes heb je weer geplaatst! en die Hanna zeg maar gerust dolle mina Melig wat kunnen ze dr eigen toch goed vermaken schitterend! en dan die Meinte lekker ongeduldig van schiet nou maar op met dat kluif Grijns,
Regelmatig zie ik die mensen uit Cuba lopen met hun Chow als ik naar mn werk ga en soms spreek ik ze wel aan ligt eraan hoe ik met mn tijd zit maar we begrijpen elkaar niet zoveel vanwege de taal, ze vragen wel steeds wanneer ze mijn Chows mogen zien en vertel ze dan met gebrekkig engels dat ik nog dat ik nog midden in de verbouwing zit en ik hoop dat ze half oktober wel klaar zijn met de verbouwing en dan moet ik nog gaan verven en behangen en dan pas kan ik mensen uitnodigen, het kan mij niet snel genoeg gaan maarja het knapt wel op!

Gr.Hans
Naar boven

IP Gelogd

HelmaChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van al mijn Chow
Chows!

Reageer #89 - 26. Sep 2014 om 08:46

Hoi Lia,

Bedankt voor je reactie.
Ja, we hebben een apart stel hier en doen er veel voor.
Het is opmerkelijk hoe ze met elkaar omgaan.
Afgelopen week zijn we een paar daagjes in Zwitserland geweest en hadden Meinte mee. Frank Willem, onze zoon, heeft op de anderen gepast. Toen we thuiskwamen was het meteen een dolle boel. Shadow 'knuffelde' Meinte meteen en ook de twee meiden waren ontzettend blij en begonnen met hem te dollen. Jammer dat Peter daar geen foto's van heeft gemaakt. Hij was met de auto bezig. Ik riep hem nog........ Rollende Ogen

Ze zijn alle vier erg aan elkaar gehecht.

Hanna is geboren op 16 januari 2009. Dus ruim 5 jaar oud.

Ook Hans bedankt voor je reactie.
Hopelijk dat de verbouwing voor je opschiet. Allemaal wel lastig.

Groetjes,
Helma
Naar boven

Chow Knuffels!
IP Gelogd

Pagina's: 1 ... 4 5 6 7 
Stuur Onderwerp Druk Af