Welkom, gast. Klik Log In
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum

HomeHelpZoekLog In  

Pagina's: 1 ... 3 4 5 6 7 
Stuur Onderwerp Druk Af
Onze Happy Chow (Gelezen 57952 maal)
hans
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Re: Onze Happy Chow
Reageer #60 - 10. Mei 2014 om 08:13

Hoi Peter,

Jij ook nog Gefeliciteerd met Helma, ik vind het nog steeds een prachtig gezicht hoe jullie 4tal zo goed met elkaar omgaan! Gelukkig is de loopsheid voorbij en hoef je geen politieagentje meer te spelen want ja het is 3 weken toch oppassen met 2 reuen in huis en gelukkig gaat het ook goed met Hanna dr knie dat is een hele gerust stelling maar ja `t zal wel nog even duren voordat ze weer kan rennen.

Gr.Hans
Naar boven

IP Gelogd

HelmaChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van al mijn Chow
Chows!

Geslacht: female
Reageer #61 - 02. Jul 2014 om 14:28

Hoi hoi,

Het is de laatste dagen veel te rustig op ons forum.
We zijn natuurlijk allemaal erg druk, of we kijken naar het voetballen en hopen voor het Nederlandse elftal het beste.
Zelf ben ik niet zo fanatiek.
Hier gaat het verder goed.
Shadow wordt merkbaar een oudje, hoewel hij nog dapper meedoet.
Zo af en toe is het grote lol hier met onze Chows in de tuin.
Ze verstaan hun mannetje, of beter gezegd hun Chow, en spelen graag met de bal. En dan behoorlijk fanatiek.
Zij krijgen er geen geld voor, maar vermaken de toeschouwers gratis en voor niets...
Onze Chows...onze trots....

Heerlijk om van te genieten.

Groetjes,
Helma

...
Naar boven

Chow Knuffels!
IP Gelogd

hans
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Reageer #62 - 03. Jul 2014 om 08:08

Hallo Helma,
Inderdaad is het erg rustig de laatste tijd op het forum besluiteloos,
iedereen zal het inderdaad wel druk hebben met andere dingen zoals het voetballen kijken, ikzelf geef er ook niks om voetbal  maar krijg het wel van mee als nederland een doelpunt scoort vanwege de buren die buiten onder het afdak zitten met een 10tal mensen het is dan een gejuig van jewelste, maar van mij mogen ze kampioen worden zo sportief ben ik dan ook wel weer!

Hier in huize Nuland is de laatste maand erg onrustig ze zijn namelijk de huizen hier in de straat aan het renoveren zowel van binnen als van buiten dus ook die van mij en de honden zijn erg onrustig met name de Chows vinden het 10x niks dat er vreemd volk in en om het huis werken en dit kan duren tot november,  ik had tegen de project leider gezegd dat ze de Chows met rust moesten laten en niet bij de kennels moesten komen omdat ze dan helemaal doordraaien maar heb ze 3 x betrapt toen ik onverwachts thuis kwam dat ze toch bij de kennels stonden om hun toe te spreken dat ze niet zo moesten blaffen en ze hadden Babs en Demis ook stukjes brood beleg gegeven om hun te kalmeren maar dat werkt alleen maar averrechts en ben toen op dat werkvolk flink kwaad geworden na de eerste keer dat ik ze aantrof maar het heeft helaas niet geholpen Boos, ik was in staat de Chows los te laten misschien dat ze het dan leren maar daar schiet ik niks mee op maar ik word er wel schijtziek van, ik had al aan mn baas gevraagd of de Chows tijdelijk in pension konden maar helaas kon dat niet vanwege dat de vacantie binnen kort begint, en de verbouwing duurt dan tot november pfffffff ik wou dat het al zover was dan is de rust weer gekeerd!!
Gelukkig gaat het bij jullie wel zn gangetje en kunnen jullie wel genieten van jullie honden en ben blij dat Shadow het ook nog goed doet want elke dag is meegenomen dat jullie van hem kunnen genieten!

Gr.Hans
Naar boven

IP Gelogd

Laska
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Eens een Chow, altijd
een Chow !!!

Reageer #63 - 03. Jul 2014 om 19:32

Hoi Helma en Hans,

Het is inderdaad ook voor mij alweer een tijdje geleden dat ik hier was, want ja het is zeker alweer een tijdje rustig op het forum en valt er dus ook niet veel te reageren Knipoog...

Hier gaat alles gewoon zijn gangetje en vertoeven we veel buiten, ook Boj is veel buiten te vinden en geniet er ook veel lekker lui liggend op, zoals hieronder te zien is

...

En voor wat het voetbalgebeuren kan ik me bij jullie aansluiten, ook mij boeit dat totaal niet en ik kijk er dan ook totaal niet naar, dit in tegenstelling tot Ed die er wel graag naar kijkt en zodoende krijg ik er ook wel wat van mee, als hij beneden kijkt en ook als er gescoord is word ik dankzij getoeter van buiten wel op de hoogte gesteld, maar daar blijft het voor wat mij betreft bij  Smilie

Helma,
Leuke foto van het voetbalgebeuren in jullie tuin en ja, zó is het wel leuk om naar te kijken  Knipoog.
Ook Boj voetbalt graag en geregeld en doet dat ook vaak in de huiskamer/gang en knalt de bal dan overal tegenaan, wat ook altijd leuk is om te zien, al is het soms wat minder  als je b.v. naar iets op tv zit te kijken en dat wilt volgen, wat dan door ons voetballertje die om je heen bezig is niet altijd meeval, maar ja het is ons Vipje hè  Knipoog

Fijn, dat het met Shadow ook nog steeds aardig gaat en hopelijk mogen/kunnen jullie nog een tijd van jullie oudje genieten; geef hem maar een dikke knuffel van mij Smilie

Hans,
Wát ontzettend shit dat ondanks je dat tegen die projectleider gezegd hebt niet bij je Chows te komen en ze met rust te laten, zijn werknemers er blijkbaar lak aan hebben en tóch naar je Chows gaan én ze zelfs ongevraagd wat geven, ook dát is uiterst vervelend. Kan me goed voorstellen dat je daar schijtziek van wordt en dan duurt het nog zolang ook, al zullen ze niet steeds bij jou bezig zijn (lijkt mij) toch wel geregeld natuurlijk en ja jij moet toch naar je werk, je kunt moeilijk al die tijd vrij nemen, maar als je zoiets zegt/vraagt moet je daar toch op kunnen vertrouwen hè, hoogst irritant dat dat niet blijkt te kunnen. Je zou ze inderdaad bijna loslaten en dan ook nog hopen dat......., zéér vervelende situatie voor je in ieder geval en hopelijk gaat het licht toch nog bij die lui werken en laten ze ze gauw wel met rust!!!

Groetjes,
Nora
Naar boven

IP Gelogd

heidi
Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Reageer #64 - 06. Jul 2014 om 21:57

Hoi Helma, Hans en Nora,

Wij volgen het voetbal wel en bij deze, gefeliciteerd, Nederland doet het heel goed op het WK, jammer dat onze Rode duivels nu niet meer mee kunnen doen besluiteloos

Helma, leuke foto van jullie balspelers, blijft toch ook leuk om naar te kijken  Knipoog Fijn dat Shadow ook nog steeds dapper meedoet.

Hans, zo vervelend van die mensen dat ze niet naar je luisteren!! Daar zou ook ik heel kwaad om worden, jammer dat de chows niet met je meekunnen. Hopelijk duren de werken niet te lang meer bij jou of luisteren die werkmannen alsnog naar je en komen ze niet meer bij je honden.

Nora, leuke foto van een luierende Boj, hij trekt zich van het voetbal niets aan, hoewel hij ook graag eens met een balletje speelt Smilie

Hier gaat ook alles goed en Lowie had graag meegedaan met de Rode duivels, maar of dat had geholpen om erin te blijven, dat betwijfel ik Grijns

...

Vele groetjes Heidi
Naar boven
« Laatste Wijziging: 08. Jul 2014 om 07:26 door DutchChow »  

IP Gelogd

hans
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Reageer #65 - 07. Jul 2014 om 07:30

Hallo Nora en Heidi,

Die Boy maakt zn eigen niet druk om het voetballen Grijns en denkt het zal wel goed komen met die hollanders en inderdaad het komt goed Smilie! Nou Heidi misschien had je Lowie toch moeten inzetten bij jullie elftal want hij is er fanatiek genoeg voor Melig Grijns.

De planning dat ze hier aan het huis werken is tot november besluiteloos maar gelukkig zijn ze niet dagelijks hier aan het werk zodat de honden even tot rust kunnen komen, ik vind toch dat ze raar werken want zo zijn ze aan mijn huis bezig en halfwege de dag gaan ze bij de buren aan de gang ze kunnen beter huis voor huis afwerken dan is het in `n paar weken klaar maar ja helaas schijnt dat zo niet te werken Boos,
ik vind het opzich prima dat ze er zolang over doen als ze maar mijn honden met rust laten en ik hoop maar dat ze er gauw de lol vanaf zien om de honden te pesten want zo zie ik het, afgelopen vrijdag zei een van de werk lui dat ik maar k.t honden heb want meestal als hij `n paar keer wat brood gaf werden ze wel vriendelijker, ik zal maar niet zeggen wat mijn antwoord hierop was maar `t was niet vriendelijk Boos.

Gr.Hans
Naar boven

IP Gelogd

Mosh_Pitt
Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Limburg (België)
Geslacht: male
Reageer #66 - 07. Jul 2014 om 23:25

Hoi allemaal, wat een leuke foto's allemaal en leuk om jullie te horen! Het WK liet onze bengeltjes koud Knipoog, de doelpunten vielen te laat...Knipoog

...

...
Mosh en Pitt aan het dromen over 'het balletje'
Naar boven

IP Gelogd

DutchChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van ChowChowPraat!

Nederland
Reageer #67 - 08. Jul 2014 om 07:31

Wat heerlijk jullie reacties op het berichtje van Helma met de foto van "ons" team aan het "ballen" in de tuin.
De dan die foto's.
Boj...., Lowie......<de bal is uit> en Mosh + Pitt.

Jammer Heidi dat België niet verder is gekomen. Van Nederland moeten we dat nog maar afwachten.
Zou toch leuk zijn België en Nederland in de finale tegen elkaar? Smilie
Hanna wordt hier getroost door Helma......omdat België er uit ligt...

...

Peter
Naar boven

--
DutchChow
"Mijn blauwe tong fluistert Chow Chow!"
IP Gelogd

Mosh_Pitt
Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Limburg (België)
Reageer #68 - 08. Jul 2014 om 22:09

Smilie gelukkig wordt Hanna goed getroost Knipoog hier hebben Mosh en Pitt ons even moeten troosten, maar nu kunnen we nog lekker voor Nederland suporteren en zijn we tevreden met de prestaties van onze Rode duivels Knipoog. Hoe gaat het met Hanna haar knie? Kan ze terug alles meedoen of nog oppassen geblazen? Wij gaan morgen nog eens zwemmen in Velm met Pitt, af en toe merken we dat hij toch last heeft van de artrose...vooral 's morgens is hij stijf en duurt het even voor zijn gangwerk soepel verloopt...maar voor de rest gaat het prima met hem! Groetjes Nele, Jef, Mosh en Pitt
Naar boven

IP Gelogd

HelmaChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van al mijn Chow
Chows!

Reageer #69 - 09. Jul 2014 om 08:03

Hoi Jeffe en Nele,

Bedankt voor jullie reactie.
Oh Pitt.....
Het kost toch meer tijd voor de genezing als eerst gedacht.
Het gaat nu, denk ik, om spieropbouw om de gewrichten te ontzien.

Met Hanna gaat het goed. Ze loopt weer als een kievit.
Haar knietje is goed genezen. Het enige wat lang duurt is de haargroei op haar poot. We denken dat dat pas weer echt goed komt na haar loopsheid (we verwachten haar loopsheid in september).

Groetjes,
Helma
Naar boven

Chow Knuffels!
IP Gelogd

Mosh_Pitt
Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Limburg (België)
Reageer #70 - 09. Jul 2014 om 09:47

Hoi Helma, bij Pitt duurt het terug groeien van de haren ook erg lang (vooral onder zijn oksels en binnenkant pootjes). Mijn broer is dierenarts en zegt dat dit enkele ruien tijd kan kosten....het is per rui dat er nieuwe vacht wordt aangezet...dus ik denk dat we vooral geduld moeten hebben Knipoog maar het blijft een kostelijk zicht natuurlijk Knipoog. Fijn dat Hanna haar knie zo goed hersteld is! Het is inderdaad zoveel mogelijk spieren opbouwen rondom de schouders zodat deze de gewrichten ondersteunen....we komen er wel Knipoog. Nu die artrose nog onder controle krijgen....
Naar boven

IP Gelogd

heidi
Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Reageer #71 - 09. Jul 2014 om 20:24

Hoi hoi,

Peter, wat fijn dat Helma Hanna troost, ze ziet er inderdaad wat triestig uit Knipoog, maar niet getreurd, nu kan Hanna volop supporteren voor Nederland en dat gaan wij ook doen hoor!! Melig Wel jammer dat er geen België-Nederland finale komt, volgende keer meer geluk.
Wat fijn dat het nu ook heel goed gaat met het knietje van Hanna en dat haar, dat komt vast wel terug.
Als jullie de loopsheid van Hanna verwachten in september, dan zit een ontmoeting op jonge hondendag er waarschijnlijk niet in? Huh

Nele, fijn dat het, behalve dat hij nog wat last heeft van de artrose, toch prima gaat met Pitt.

Vele groetjes Heidi en Mieke en Lowie.
Naar boven

IP Gelogd

joyforever
Chow Chow Pup
*
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Brunssum
Reageer #72 - 09. Jul 2014 om 21:21

Hallo,

Misschien ter aanvulling en geruststelling het volgende: Wij hebben bij Joy tot driemaal toe moeten werken aan herstel na een operatie aan een van haar achterpoten.
Naast herstel van de spiermassa, die uiteindelijk toch een klein jaar vroeg,met name bij de operaties, in december resp. april ,aan haar knie is gebleken dat met het inzetten van de groei van de wintervacht het herstel van de vacht pas echt plaatsvindt.

Groeten,
Joy and Company(Anneke en Johan van kesteren)
Naar boven

IP Gelogd

HelmaChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van al mijn Chow
Chows!

Reageer #73 - 28. Jul 2014 om 10:46

Ook Johan en Anneke bedankt voor jullie reactie.

Wat een zomer hebben we toch. Smilie
Van veel regen tot hoge temperaturen.
En dan onze Chow Chows….. die moeten het er ook mee doen.
Zo af en toe zijn we drijfnat als er dan zo uit het niets er een plensbui verschijnt zomaar uit het niets.
Als het zo heet is passen we onze rondes aan.
Wat heel opmerkelijk is, is hoe Shadow zich zo staande houdt en dat ondanks zijn 13 jaar en een 8 maanden.
Still going strong….
Peter schreef wat over hem in het NCCC clubblad en dat hij zo slim is bij het uitlaten en hij met Peter de kortere ronde neemt.
Maar alleen als Meinte het niet ziet! Smilie
Ja, hij is nog steeds zeer alert en dat ondanks zijn leeftijd en het zomerse weer.

Hierbij een paar recente foto’s van hem. Twee bij het hek samen met zijn ‘maat’ Meinte.
En eentje in de tuin alleen…..

Onze Happy Chow…….. Smilie

...

...

...

Groetjes,
Helma
Naar boven

Chow Knuffels!
IP Gelogd

Mosh_Pitt
Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Limburg (België)
Reageer #74 - 28. Jul 2014 om 23:07

Oh, die prachtige Shadow van jullie! Wat is hij bijzonder Smilie! Fijn dat hij nog zo alert is en wat staat hij fier en trots op de foto's! Een krachtige leider van zijn roedel Smilie. Hier is het ook puffen en zweten geblazen voor onze chows....ze zijn heel inventief om koele plaatsjes te maken en te zoeken Smilie. We hebben hier een cooling mat, daar gaan ze niet op liggen hoor. Nee, ze schuiven en trekken de mat aan de kant en gaan dan op de afgekoelde vloer liggen waar de mat lag Smilie. Goed team die 2 slimmerrikskes van ons Knipoog. Vele zomerse groetjes van ons!
Naar boven

IP Gelogd

Pagina's: 1 ... 3 4 5 6 7 
Stuur Onderwerp Druk Af