Welkom, gast. Klik Log In
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum

HomeHelpZoekLog In  

Pagina's: 1 2 
Stuur Onderwerp Druk Af
Hulp met foto's (Gelezen 11888 maal)
CCP-Admin
YaBB Administrator
Niet aangemeld

ChowChowPraten is fun!

The Land of Chow Chows
Geslacht: male
Hulp met foto's
29. Feb 2008 om 15:53

Veel providers bieden de mogelijkheid kosteloos eigen homepages,fotos of video clips te plaatsen.
Vanaf ons forum kan naar een dergelijke plaats of specifiek plaatje een link (verwijzing) gemaakt worden.
Voor het laten verschijnen van een foto bij een onderwerp op ons forum gaat men als volgt te werk:

Let in de eerste plaats op dat het plaatje niet te groot is.
Het werkt heel storend als plaatjes groter zijn dan het beeldscherm.
Breedte: max. 700 pixels *)
Hoogte: max. 500 pixels  *)
Bestandgrootte: max. 250 Kb
Voorkeur formaat: jpg of gif

=Open een onderwerp of reageer op een onderwerp in ons forum;
=Toets gewenste tekst in;
=In de heading staan mogelijkheden voor veranderen kleur, karaktersets e.d. ;
=Zie plaatje beneden en de rode pijl;
=Daar staat de zogenaamde tag codes voor het 'invoegen' van een plaatje;
=Klik nu op die plaats van het scherm (menu) waar je mee bezig bent;
=De tag codes img en /img komen nu in de tekst;
=Plaats tussen die twee tag codes de link (verwijzing) naar het plaatje dat je ergens bij een provider hebt opgeslagen:

Na het opslaan van het onderwerp dient het plaatje zichtbaar te zijn op ons forum

Het verkleinen van het formaat gaat door middel van 'width' en 'height' code "binnen" de eerste tag.
Zorg er voor dat het formaat binnen de aangegeven grenzen blijft.
Zie hiervoor ook het onderstaande plaatje. Voor de xxx en de yyy voert men nummerieke waarden in. Dat zijn het aantal pixels.
...

*) De meeste digitale camera's geven foto's in het verhoudingsformaat 4:3. De meeste fotobewerkingsprogramma's bieden de mogelijkheid foto's te verkleinen en in bestand te comprimeren. Het verdient de voorkeur foto's van max. 640 x 480 pixels (dit is dus de verhouding 4:3) en als bestand niet groter dan een 200 kB te publiceren.
Het vertrouwde formaat uit het analoge tijdperk is 3:2. Gelukkig zijn er ook digitale camera's die op dat formaat in te stellen zijn. Dan hebben foto's van 600 x 400 pixels gewoon de voorkeur.
De formaten 640 x 480 of 600 x 400 laten zich ook gemakkelijk uploaden naar bv. Photobucket of Imageshack.

Peter
Naar boven
« Laatste Wijziging: 14. Jan 2009 om 16:46 door DutchChow »  

--
De Beheerder (DutchChow)
IP Gelogd

CCP-Admin
YaBB Administrator
Niet aangemeld

ChowChowPraten is fun!

The Land of Chow Chows
Hulp met foto's, II
Reageer #1 - 29. Feb 2008 om 16:04

Binnen ons forum hebben we ook een plaats waarbij we een foto als 'bijlage' kunnen voegen. Dus waarbij de plaatjes op onze eigen database worden opgeslagen. Hiervoor hebben we echter maar beperkte ruimte.
In de categorie Diverse Chow Chow Zaken in het board:
Onze Trots (Foto Galerij) bieden wij die mogelijkheid.
Bij het openen van een onderwerp aldaar ziet men dat men een bestand kan browsen  en 'uploaden' (koppelen) vanaf uw computer.
Ook hier geldt dat de foto's niet te groot mogen zijn en in bestand de 250 kB niet overschrijden.

DutchChow
Naar boven
« Laatste Wijziging: 14. Jan 2009 om 16:49 door DutchChow »  

--
De Beheerder (DutchChow)
IP Gelogd

Ty-Bao
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Eens een Chow, altijd
een Chow!

Noordwijk ZH
Geslacht: female
Re: Hulp met fotos
Reageer #2 - 20. Maa 2008 om 20:46

Peter, is het misschien handig om een jpg te maken via: http://imageshack.us/
Ik gebruik dat vaker voor andere forums?
Maar misschien heb je liever geen foto's is andere topics?

Groetjes,
Gerard van Ty-bao. Knipoog
Naar boven

IP Gelogd

DutchChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van ChowChowPraat!

Nederland
Reageer #3 - 20. Maa 2008 om 21:44

Hi Gerard--,

De voorkeur gaat uit om voor alle 'borden' (boards), wanneer het om foto's gaat, een externe plaats op internet te hebben en vandaar uit te koppelen naar ons Forum.
Foto's op alle borden (boards) zijn welkom.
De website die je noemde heeft een dergelijke optie.
http://imageshack.us/

Een andere veel gebruikte mogelijkheid is via Photobucket.
http://www.photobucket.com
Daar kun je ook fotos naar toe uploaden, een koppeling genereren en de koppeling via copy/plak in ons forum zetten.
Het is zeer eenvoudig en nog gratis ook!

Peter

Naar boven
« Laatste Wijziging: 14. Jan 2009 om 16:47 door DutchChow »  

--
DutchChow
"Mijn blauwe tong fluistert Chow Chow!"
IP Gelogd

Ty-Bao
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Eens een Chow, altijd
een Chow!

Noordwijk ZH
Reageer #4 - 14. Sep 2008 om 21:04

Hallo Peter,

Brigitte meldde mij dat zij geen foto's meer op het forum kan plaatsen.
Na controle blijkt dat na het uploaden via ImageShack en het plaatsen van de link via 'voeg Afbeelding in' er geen foto zichtbaar is maar een ...

Vraag: is er iets veranderd op het forum, zodat deze werkwijze niet meer gehanteerd kan worden of zie ik iets over het hoofd?

Het plaatsen van een hotlink for forums werkt trouwens wel maar de foto's worden dan te groot op het forum weergegeven.

Ik hoor graag van je,  want Ted schijnt ook problemen te hebben met het uploaden van foto's.

Groetjes,
Gerard van Veen
Naar boven

IP Gelogd

DutchChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Nederland
Reageer #5 - 14. Sep 2008 om 21:36

Hoi Gerard--,

Ik heb het ook gezien. Fotos gegeneren via Imageshack en plaatsen op het forum met een koppeling naar Imageshack komen niet door.
Voor wat betreft de Forum instellingen is er niets veranderd.

Wat ik wel gezien heb is dat wanneer je de 'geplaatste' koppeling in je browser plaatst van Internet Explorer 7 er een melding komt van een 'pop-up' blocked. Als je die 'tijdelijk' toelaat komt de foto tevoorschijn.

Ik heb hier een schermafdruk gemaakt van een deel van je foto zoals die bij mij verschijnt.
Je ziet de melding "pop-up blocked" en ook (Spam) reclame:
...

Met andere woorden, het lijkt erop dat Imageshack nu een andere policy heeft en dus reclame mee laat lopen.
Het kan ook zijn dat de laatste Windows' Safety Updates kritischer zijn geworden.

Wat je kunt doen is nagaan bij Imageshack wat er verandert is, of je ervaring met anderen delen of navraag doen.
Bij Photobucket is, voor zover ik zie, alles (nog) normaal.
De foto heb ik via Photobucket gekoppeld.

Probeer eens andere opties. Ik heb gezien bij het 'binnenhalen' van je foto dat er ander settings mogelijk zijn.
Zie hier:

...

Sorry, dat ik je, op dit moment, niet verder helpen kan.

Peter
Naar boven

--
DutchChow
IP Gelogd

Ty-Bao
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Eens een Chow, altijd
een Chow!

Noordwijk ZH
Reageer #6 - 14. Sep 2008 om 23:22

Hoi Peter,

Bedankt voor je snelle reactie.
ImageShake geeft inderdaad veel spam. Zelfs op de homesite.

Ik heb me nu geregistreerd als gebruiker en ingelogd.
Nu zie ik wat er is veranderd.

Ze hadden de link "direct llink to image'weggelaten als je niet ingelogd bent. Daardoor maakte wij een kopie van de link: show image to friends.

Wel waarschuwen ze mij (in rode tekst) om deze link niet te gebruiken maar de link: show image to friends'.

Maar deze werkt niet.

Ik zal me verder gaan verdiepen in deze materie.

Groetjes,
Gerard

Naar boven

IP Gelogd

DutchChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Nederland
Reageer #7 - 15. Sep 2008 om 07:51

Hoi Gerard--,

Helaas ken ik Imageshack niet goed genoeg.
Naar ik al eens heb begrepen van Ted en ik meen ook van jou, hebben jullie geen account bij Imageshack. Na het opladen van de foto genereerde Imageshack automatisch de foto en kreeg je een koppelingscode.
Het zou goed kunnen dat men dat gemeend heeft te moeten veranderen en nu meegeven van reclame. Tegenwoordig zijn de meeste computers behoorlijk goed beveiligd als het om spam of pop-up windows (schermen) gaat. Zij worden in veel gevallen geblokkeerd. Voor het forum betekent het dan dat een foto met een koppeling naar reclame niet meer zichtbaar is; alleen een rood kruisje.

We horen gaarne van je of je met Imageshack een oplossing weet.

Photobucket is nog steeds een (gratis) optie. Maar hier moet je een account aanmaken.

Bij het opladen (uploaden) van foto's is het het beste de foto's vooraf op maat te maken. Bv.: 640x480 of 600x400 pixels.

Peter
Naar boven
« Laatste Wijziging: 14. Jan 2009 om 16:48 door DutchChow »  

--
DutchChow
IP Gelogd

Laska
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Eens een Chow, altijd
een Chow !!!

Reageer #8 - 15. Sep 2008 om 12:59

Hoi,

In plaats van foto's via Imageshack hier neer te zetten kan het ook via  www.tinypic.com ; dat gaat ook nog veel sneller. Het wijst zich vanzelf hoe het te doen, lijkt sowieso veel op manier via Imageshack en om hier de foto te plakken moet je de onderste optie nemen.

Desgewenst kan ik het stap voor stap vermelden hoe te doen.

Groetjes,
Nora
Naar boven

IP Gelogd

lynne
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Reageer #9 - 15. Sep 2008 om 15:45

Hi Laska,

Dank je voor deze tip, ik heb even een proefje gedaan
en het lukte perfect.

Groetjes van Ted en Lynne
Naar boven

IP Gelogd

Ty-Bao
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Eens een Chow, altijd
een Chow!

Noordwijk ZH
Reageer #10 - 15. Sep 2008 om 21:22

Hoi Peter,

Vooalsnog lukt het prima met ImageShack, nu ik een mezelf heb aangemeld als gebruiker.
Je bent niet verplicht om je te registreren op ImageShack. Je moet alleen een e-mailadres vermelden, waarop je enkele minuten later je een inlogcode ontvangt. Samen met het door mezelf aangemaakte wachtwoord kwam ik weer in de vertrouwde ImageShack-omgeving, alwaar ik de foto's kan verkleinen naar 640x480 of 600x400 pixels.

Hai Laska,

www.tinypic.com ziet er ook goed en werkbaar uit.!

We houden deze optie zeker achter de hand evenals PhotoBucket, waar Peter al naar refereerde. Maar het afgeven van al te veel persoonlijke gegevens door mezelf te registreren vind ik, vooralsnog geen prettig idee.

Groetjes en bedankt allebei!
Gerard
Naar boven

IP Gelogd

Laska
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Eens een Chow, altijd
een Chow !!!

Reageer #11 - 15. Sep 2008 om 23:01

Ted,
Fijn dat het je gelukt is!

Gerard,
Bij Tinypic hoef je je niet aan te melden hoor, kun je gewoon zo 'bladeren' en 'uploaden', zoals ook bij Imageshack kan >> of is het nu kon?? Moet je je nu bij Imageshack aanmelden dan?

Ik houd er ook niet van me overal aan te melden. Tinypic gaat ook sneller dan Imageshack, vandaar dat ik tijd geleden -ben ook dagelijks op een ander forum actief al aantal jaren- overgestapt ben daarheen. Nóg een voordeel is, vind ik, dat je er bij Tinypic minder gauw uit gegooid wordt als je meerdere foto's wilt uploaden of de site langer hebt openstaan.

Mooie foto's trouwens van Ty Bao op het strand!!

Groetjes,
Nora
Naar boven

IP Gelogd

Laska
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Eens een Chow, altijd
een Chow !!!

Re: Hulp met foto's
Reageer #12 - 14. Jan 2009 om 21:38

In overleg met Peter vertel ik hierbij stap voor stap hoe foto’s/plaatjes op het forum te plakken op de manier die ikzelf altijd gebruik en wel met tussenkomst van de site www.tinypic.com

Ga eerst naar de site >>  www.tinypic.com en handel als volgt:
in het scherm ‘afbeeldingen (& video’s) uploaden
>> klik je ‘bladeren’ dan kom je daarna automatisch in het scherm ‘bestand selecteren’ en zoek je via ‘mijn dokumenten of mijn afbeeldingen’ (waar foto opgeslagen is)
>> deze klik je aan en daarna komt onderin het scherm bij ‘bestandsnaam’ de bestandsnaam van de foto
>> dan klik je ‘openen’ rechts daarnaast staand aan

Dan kom je automatisch weer in het ‘uploadscherm van Tinypic’ aan
>> dan klik je ‘NU UPLOADEN’ (in het groen) aan
Daarna ga je in het volgende scherm naar >> ‘directe links voor lay-outs’ (daar staat de bestandsnaam van de foto dan weer)
>> die klik je met linker muisknop aan, nadat deze dan donkerblauw wordt  
>> klik je met rechter muisknop ‘kopiëren’ aan

Daarna ga je terug naar het reactiescherm hier op het forum en doe je als volgt
>> klik aan het 3e tekentje van links in de bovenste balk
>> dan ga je met je muis in het midden tussen de 2 tekentjes staan die je dan ziet en klik met rechter muisknop ‘plakken’

Én voila de foto staat er in (je ziet op dat moment dan niet de foto daadwerkelijk staan maar de bestandsnaam ervan)
Nadat je je bericht geplaatst hebt zie je de foto (of plaatje) wél staan.

Wil je daarna nog een foto of plaatje plakken >> klik je 'upload more' en volg de beschrijving opnieuw.

...

Groetjes,
Nora
Naar boven

IP Gelogd

DutchChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Nederland
Reageer #13 - 15. Jan 2009 om 20:12

Nora--,
Hartelijke dank voor je hulp!

Ik ben nog een stapje verder gegaan en heb wat schermplaatjes uitgeprint.

Dus ga naar de website:
http://www.tinypic.com

Het beste resultaat krijg je als je vooraf je foto bewerkt en op het juiste formaat instelt.
640x480 (of kleiner)
of
600x400 (of kleiner)

Een deel van het scherm toont:

...

1- Hiermede wordt het formaat van het plaatje ingesteld (zet bv. op 640 x480); Zie ook plaatje 2 op 2 B. *)

2- Met deze knop zoek je op je computer naar het gewenste plaatje;

3- Als je het plaatje gevonden hebt klik je de knop UPLOAD NOW aan

...

*)
2 B - Dit is de plaats om het formaat van je plaatje in te stellen.

Op het scherm verschijnt, nadat het uploaden heeft plaatsgevonden, vervolgens;

...

4- Op de plaats 'IMG CODE FOR FORUMS AND MESSAGE BOARDS' staat de zogenaamde tag code voor je gereed. Deze code moet je copieeren en plakken in de tekst van je bericht op het forum.

5 -Ga met de cursor naar die code en sleep van links naar rechts, terwijl je de linker muisknop ingedrukt houdt, langs de code. Deze kleurt zwart of blauw. Druk vervolgens op de rechter muisknop. Hiermede wordt de code op het klembord van je PC gezet. Zie plaatje:

...

De code ziet er nu als volgt uit (dit is een voorbeeld);

...

Die code (copieer je en) plak je in de tekst van je bericht.

Hier zie je het resultaat. In mijn geval is dat een plaatje van Vita-Texla Tinka die haar kop steekt door een kattenluik......

...

Nora, nogmaals bedankt voor je hulp!!!

Groet,
Peter

Naar boven

--
DutchChow
IP Gelogd

Laska
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Eens een Chow, altijd
een Chow !!!

Reageer #14 - 15. Jan 2009 om 21:30

Hoi Peter,

Graag gedaan hoor!!

Mij lukte het niet om de desbetreffende schermen te kopiëren bij mijn uitleg, tenminste niet zoals ik het hebben wilde in gedeelten. JIj bent daar duidelijk handiger in dan ik. Ik wist trouwens niet dat er ook een engelse versie van de site was, ik gebruik altijd de nederlandse versie maar dat komt op hetzelfde neer.

En om te plakken sla jij zie ik het tekentje hier in het reactiescherm over om tussen te plakken, maar je klikt een andere optie bij Tinypic aan zodat het in één keer kan, dat kan ook inderdaad.

Ik hoop in ieder geval, dat het iedereen nu wel lukken gaat, óf op jouw manier óf op de mijne, maar dat lijkt mij wel....

Want het is juist zo leuk om foto's van je Chow(s) te plaatsen hè.

Groetjes,
Nora
Naar boven

IP Gelogd

Pagina's: 1 2 
Stuur Onderwerp Druk Af