Welkom, gast. Klik Log In
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum

HomeHelpZoekLog In  

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
halsband (Gelezen 374 maal)
marijke
Chow Chow Pup
*
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Zuid Limburg
Geslacht: female
halsband
10. Maa 2018 om 15:20

QuestioningVoor mij is een chowchow met zo een dikke vacht een enigszins onbekend ras daar ik me altijd in de windhonden verdiept heb. Ik kom ook met allerlei vragen hioer waarvan sommige denken, wat een dom mens dat ze dat vraagt, maar ik wil goed voor mijn lieve Shellie zorgen en heb het beste met haar voor..

De vraag is nu wat voor soort halsband beschadigt haar kraag het minst?
Ik had altijd een tuigje voor haar, maar ze is zo sterk, dat als ze een kat ziet, ik op de grond lig, dit is nu 3 keer gebeurd en ik ben dat zat. Tijd voor een training heb ik niet helaas, ik werk in wisseldiensten. Nu gebruik ik een bandje met een stukje ketting ertussen, zodat het een beetje samentrekt als ik er aan trek en dat helpt super, ik word niet meer door de straat gesleept als er een kat of iets wat daar op lijkt in haar gezichtsveld komt. Er zijn er hier vreselijk veel katten. Ik wil haar kraag niet beschadigen dus vandaar mijn vraag aan jullie, die meer ervaring hebben met een chow. Vast bedankt voor je tijd. Smilie Smilie
Naar boven

Life without dogs is no life

IP Gelogd

Mirjam
Junior Chow Chow
**
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Re: halsband
Reageer #1 - 14. Maa 2018 om 07:11

Ik ben geen expert, dus kan alleen zeggen wat mijn ervaring is.
Ik hijs ze altijd in een tuig (eigenlijk een harnas genoemd) als ze gewoon los kunnen lopen tijdens de wandeling. Daaraan zit ook een kaartje met hun naam en mijn telefoonnummer voor 'je weet maar nooit'.
En als ik ze aanlijn (zeker de grote Mylo, want die weegt ruim 45 kilo) dan doe ik hem een sliphalsband om. Dat is een stoffen koordband met aan de uiteinden een ring. Anders hou ik hem niet. Als ik zeker wil zijn hem in bedwang te houden (bv. als er katten in de buurt kunnen zijn) dan een halti. Dat is zo'n anti-trekband, zoek maar op als je het niet kent.

De kraag van de honden lijdt er echt niet onder als je dergelijke banden maar af en toe inzet. Uiteraard staat een tuigje het mooist en komt hun kraag het beste uit. Maar daarin kunnen ze ook hun hele gewicht in de strijd gooien en, zeker met 2 Chows, ga ik dat niet redden.

Groetjes,
Mirjam
Naar boven

IP Gelogd

lia
Senior Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Hoogvliet
Reageer #2 - 14. Maa 2018 om 19:24

Ook ik kan je daar niet in raden..ik gebruik voor beiden
een tuig. In het verre verleden wel een stoffen hals
band gebruikt maar ook daar zit een ring aan en juist deze
ring beschadigde de vacht boven op de rug. Er komen vast
nog wel nuttige tips binnen. Succes!!!

Vriendelijke groet Lia
Naar boven

IP Gelogd

DutchChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van ChowChowPraat!

Nederland
Geslacht: male
Reageer #3 - 21. Maa 2018 om 15:54

Beste Marijke,

Dit thema is al eerder op het forum aan de orde geweest.
Ga naar:
ChowChowPraat Forum Gezondheid en Conditie Verzorging en voeding chow chow tuig

Wij hebben van een dergelijk tuig veel plezier met alle vier van onze Chows!
Wil je weten waar het te verkrijgen is stuur me dan een persoonlijk berichtje (via het forum) of een e-mail.

Peter
Naar boven

--
DutchChow
"Mijn blauwe tong fluistert Chow Chow!"
IP Gelogd

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af