Welkom, gast. Klik Log In
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum

HomeHelpZoekLog In  

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
Chow en een kitten / kat? (Gelezen 577 maal)
marijke
Chow Chow Pup
*
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Zuid Limburg
Geslacht: female
Chow en een kitten / kat?
09. Mei 2017 om 17:04

Ik vraag mij af of iemand ervaring heeft met een chow en een kat. Shelly wordt helemaal gek als ze de kat van de buren weer langs ons huis ziet paraderen en buiten is ze helemaal gefocust op katten. Samen met haar whippetzusje Bella hebben ze er eentje in het park te pakken gehad, en die heeft het niet overleefd.  Maar ik ben gek op katten en mis dat hoopje haar op mijn schoot. Ik weet alleen niet of dit met Shelly wel verstandig is of dat ik thuiskom en er een dode kat op de mat ligt als cadeautje. Iemand ervaring hiermee?
Naar boven

Life without dogs is no life

IP Gelogd

Mirjam
Junior Chow Chow
**
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Re: Chow en een kitten / kat?
Reageer #1 - 11. Mei 2017 om 02:49

Onze twee Chows zijn opgegroeid in een gezin met katten. En alhoewel ze beide net zo fel zijn op vreemde katten als Shelly, waren hun eigen katten helemaal veilig voor ze. Katten waren zelfs, begreep ik, enigszins de baas.
Onze Chows hebben we overgenomen van dat gezin ivm. ruimte- en tijdgebrek, dus ik heb dit van horen zeggen.
Maar hoorde wel vaker dat Chows prima kunnen wennen aan "eigen" katten. Zeker als je ze als kitten in huis krijgt en ze niet ineens een volwassen blazende kat voor hun neus krijgen.
Als ze maar goed zien dat het kleine poezenbeest erbij hoort en deel uitmaakt van de roedel.
Vroeger bij mijn ouders hadden we altijd zowel een kat als een hond. Maar dat waren dan weer geen Chow Chows  Rollende Ogen
Naar boven

IP Gelogd

DutchChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van ChowChowPraat!

Nederland
Geslacht: male
Reageer #2 - 11. Mei 2017 om 16:33

Beste Marijke,

Als je nu geen kat hebt neem dan geen risico om een kat in huis te nemen!
Gelet op hoe Shelly nu reageert gaat het geheid fout.
En als het fout gaat, hoe denk je dat dan te gaan oplossen? Shelly weg? Kat weg?
Anders zou het (kunnen!) zijn als de kat er al eerder was dan Shelly.
Waarom zou je er een kat bij zetten om alleen een 'hoopje haar' (sorry....maar je schreef het zo zelf  Knipoog op je schoot te hebben?

Peter
Naar boven

--
DutchChow
"Mijn blauwe tong fluistert Chow Chow!"
IP Gelogd

marijke
Chow Chow Pup
*
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Zuid Limburg
Geslacht: female
Reageer #3 - 20. Mei 2017 om 22:53

Dank voor de reacties. Mijn besluit staat vast, er komt geen kat hier in huis huil. Ik mis ze wel hoor Peter, ben met katten opgegroeid en heb zelf ook altijd katten gehad. Maar ik wil geen constante spanning hebben of de kat nog wel leeft als ik thuis kom . B Schokkend Bedankt
Naar boven

Life without dogs is no life

IP Gelogd

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af