Welkom, gast. Klik Log In
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum

HomeHelpZoekLog In  

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
wordt een chow chow soms geschoren? (Gelezen 615 maal)
Lynn
Senior Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Geslacht: female
wordt een chow chow soms geschoren?
05. Jan 2017 om 19:30

Ik weet dat het niet goed is voor de vacht. Maar kammen is voor Darka momenteel erg vermoeiend, ze vindt het ook niet leuk. Ik doe dat kammen wekelijks, stukje per stukje ( neemt zo een dag in beslag) Bij dit kammen deze middag vroeg ik me even af of dr vacht kort nu niet beter zou zijn. Ohja, Darka heeft ook een huidprobleem door allergieŽn. Heel droge schilferige huid.
Naar boven

IP Gelogd

Zeehond
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Waarom lang als het kort
kan?

Pieterburen
Re: wordt een chow chow soms geschoren?
Reageer #1 - 05. Jan 2017 om 21:41

Wassen en blazen is de methode om de vacht te verzorgen. Van pups, van volwassen honden en zeker van oude knarren die lijden onder het traditionele, vanouds gebruikelijke,vachtonderhoud.
De wassen en blazen methode is hond- en ook mensvriendelijk.

We hebben er in het Clubblad al vaker aandacht aan gegeven. Maar je bent denk ik geen lid?

http://www.nederlandsechowchowclub.nl/verzorging

http://trimsalonthus.nl/trimbeurt/verharen/

Misschien heeft haar huid een behandeling nodig met medische shampoo. Wie weet is de vacht zo vervilt dat hij de huid afsluit. Dat is iets wat je aan de dierenarts moet vragen. Met medicinale shampoo moet je, tot dfe huid weer gezond is, elke week wassen en blazen. Wat zal de hond daar van opknappen!

Scheren is geen optie. Daar verruÔneer je de vacht mee.Terwijl je bedoeling is de vacht weer in goede conditie te krijgen.

Groet, Janneke
Naar boven

IP Gelogd

Lynn
Senior Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Re: wordt een chow chow soms geschoren?
Reageer #2 - 09. Jan 2017 om 16:15

denk niet dat de vacht vilt. Je kan er zo door met je handen. Darka heeft een hoop allergiŽn die haar huid aantasten. In het pollen seizoen bv moet ze medicatie. Voor we dit wisten, kreeg ze gewoon kale plekken. ik ga me eens inlezen i dat wassen blazen.
Naar boven

IP Gelogd

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af