Welkom, gast. Klik Log In
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum

HomeHelpZoekLog In  

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
opvoeding en verzorging help (Gelezen 663 maal)
Bekkers
Chow Chow Pup
*
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

opvoeding en verzorging help
14. Dec 2016 om 18:41

Geachte chowchow liefhebbers,

ik ben eigenlijk benieuwd na wat opvoeding en verzorging. ik en mijn vriendin willen in toekomst een chowchow, bij deze willen we graag wat meer over te weten komen.

ik heb al heel wat onderzoek gedaan en te weten gekomen maar bij deze hoop ik dat jullie ervaring kan geven over hoe jullie mee om zijn gegaan en gedaan hebben.

over pup na 8 weken bench ja of nee en waarom niet of waarom wel. ik heb gehoord dat niet hoeft want ze bijten niks kapot maar dieren arts raden aan weer van wel vooral eerst 10 maanden.

verzekering? ja of nee , welke zouden jullie aanraden

wassen/verzorgen?  kammen waren we altijd al van plan maar veel gelezen over waterblazer wie heeft ervaring mee en waarom. Welke raden jullie aan om aan te schaffen  ?

Voeding? wat is goede puppy / volwassen voeding. gelezen dat belangrijk is namens voor de vacht en huid.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en alvast hartelijk bedankt

Mvg  Rollende Ogen

Naar boven

IP Gelogd

HelmaChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van al mijn Chow
Chows!

Geslacht: female
Re: opvoeding en verzorging help
Reageer #1 - 14. Dec 2016 om 20:57

Best wel veel vragen over de verzorging van een Chow.
Hebben jullie al contact met een fokker of waar die Chowpup vandaan gaat komen?
Ik denk dat jullie daar moeten beginnen en met name opletten dat je niet in handen valt van de hondenhandel of een broodfokker. Ga voor een goede fokker waar je op kunt vertrouwen en bouwen en terecht kunt voor adviezen: een Chowleven lang. Zo'n fokker geeft je ook adviezen over de verzorging en opvoeding ,zeker de eerste periode. Kijk eens op de website van de NCCC.

Veel succes en groetjes,
Helma
Naar boven

Chow Knuffels!
IP Gelogd

Zeehond
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Waarom lang als het kort
kan?

Pieterburen
Geslacht: female
Re: opvoeding en verzorging help
Reageer #2 - 15. Dec 2016 om 16:29

Beste mijnheer Bekkers,

Als u en uw vriendin het puppy van een deskundige fokker zullen krijgen, dan krijgt u over al deze punten advies. Het is niet nodig alle spullen vooraf aan te schaffen, dat komt wel in de loop van de tijd en wijst zich dan ook wel vanzelf.

Over voeding hoeft een pupkoper zich in het begin geen gedachten te maken. De fokker geeft als het goed is een flinke zak mee en u geeft de pup de eerste weken in ieder geval dat voer, en als u slim bent later ook, want dat is voer waarmee de fokker goede ervaring heeft. En die fokker heeft per definitie meer ervaring dan u.

Het is een aanrader om lid van de rasvereniging te worden. Dat kan al voordat u een hond hebt.

En neem contact op met de clubfokkers nog voor er een nest is. Probeer of u een afspraak mag maken om langs te komen. Laat je goed voorlichten over het ras en maak je interesse in een puppy kenbaar bij de fokker(s) bin wie u zich thuis voelt en wiens/wier honden u aanspreken.
Wie zich pas meldt als er pups geboren zijn, is vaak te laat.
De vraag naar zorgvuldig gefokte pups is veel groter dan het aanbod, vandaar.

Dus bereid u zich goed voor en doe uw huiswerk, is het welgemeende advies.

http://www.nederlandsechowchowclub.nl/ Kijk hier met name bij Aanschaffen  en Ras en gezondheid.

Groet
Janneke

Naar boven

IP Gelogd

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af