Welkom, gast. Klik Log In
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum

HomeHelpZoekLog In  

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
bravecto kauwtablet tegen vlooien en teken. (Gelezen 1531 maal)
chowlove
Chow Chow Pup
*
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

bravecto kauwtablet tegen vlooien en teken.
07. Jul 2016 om 15:11

Hallo, even een vraag. Heeft iemand ervaring op langere termijn met de bravecto kauwtabletten? Op advies van de dierenarts (ook alleen via DA te verkrijgen) is tegenwoordig genoemd kauwtablet de hond voor 3 maanden preventief beschermd tegen vlooien en teken. Er zit fluralaner in en dat is een insecticide (gif dus) die eventuele vlooien en teken doodt. Omdat er gif in zit wat volgens mij dan 3 maanden binnenin de hond zit ben ik er niet zo gerust op om dat te geven.á Vooral omdat ik een pup heb van bijna 5 maanden en ik hoop deze nog een aantal jaren bij me te houden zonder dat ik hem langzaam vergiftig. Mijn vorige chow heb ik altijd pipetjes gegeven en hij heeft de respectabele leeftijd van ruim 12 jaar mogen bereiken voordat hij stierf. Graag jullie mening hierover want ik heb zo mijn twijfels.
Groetjes Petra.
Naar boven

IP Gelogd

DutchChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van ChowChowPraat!

Nederland
Geslacht: male
Re: bravecto kauwtablet tegen vlooien en teken.
Reageer #1 - 08. Jul 2016 om 08:24

Beste Petra,

Je zult het met me eens zijn dat het vragen om een mening van een merk of nieuw product een lastige is.
Dat is ook de reden dat ik vaak, als moderator, ingrijp in discussies en de meningsvorming over een product of merk. Zeker als het aankomt op voeding, verzorging en medicatie.

Terugkomend op je vraag.

Het voorkomen van vlo- en teekbeten is natuurlijk een belangrijk thema in de verzorging van onze huisdieren (ook in de woonomgeving en onszelf). Daarnaast staat de wetenschap niet stil en speelt vervolgens de commercie daar mooi op in. Het meeste effect om het 'grote' publiek te informeren gaat het beste via de eigen dierenarts! Dus als een fabrikant er in slaagt een dierenarts te motiveren zijn product aan te prijzen dan is dat 'winst' voor de fabrikant.
Daarbij wil ik niet zeggen dat dit specifieke, nieuwe 'kauwproduct' slecht is. Zeker niet.
Ga er, van de andere kant, maar van uit dat er voor dat een dergelijk product op de markt mag komen er uitgebreid getest is en er een goedkeuring dient zijn.
Je stelt dat de tablet 'gif' bevat, maar vergeet niet dat die 'pipetjes' ook 'giftig' zijn.
Dus wat is het verschil?
De 'lange' werking zegt iets over het "opslaan" van het 'gif' in het dier. Gif is gif en het gevaar zit hem in dosering en tijdsduur en daarnaast hoe gezond (w.o. het immuunsysteem) is het dier.

Het is een keuze.

Misschien een vreemde.
Wij gebruiken eigenlijk nooit dergelijke producten. en we hebben vier Chow Chows. Vlooien treffen we nooit aan en bij de dagelijkse inspectie treffen we incidenteel een teek aan die we dan verwijderen.

Groeten,
Peter

Naar boven

--
DutchChow
"Mijn blauwe tong fluistert Chow Chow!"
IP Gelogd

Mirjam
Junior Chow Chow
**
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Reageer #2 - 09. Jul 2016 om 02:54

Inderdaad opvallend: we hebben nu 4 Chows meegemaakt en ik vond nog nooit een vlo. Vˇˇr de Chows hadden we Dwergkeesjes en die zaten elk jaar weer onder de vlooien.

Onze Chows hebben wel last van teken. Ook niet eens heel erg veel, maar daartegen geef ik ze soms wel de vlooiendruppels in de nek. Maar ik vergeet de druppels ook vaak en verwijder de teken dan gewoon.

Kijk eerst eens, Petra, of hij last krijgt van vlooien, want misschien krijgt hij ze dus niet eens. Pillen tegen vlooien zouden wel erg goed en lang helpen, las en hoorde ik. Voor wat die info waard is. Ik heb ze nog niet geprobeerd en ben ook wat huiverig voor dergelijke pillen. Maar net zoals Peter zegt: vlooiendruppels komen ook in zijn lijf.

Groetjes,
Mirjam
Naar boven

IP Gelogd

Spijro
Chow Chow Pup
*
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Geslacht: female
Reageer #3 - 28. Jul 2016 om 22:56

Hallo allemaal.

Kijn chow loopt regelmatig door het hoge gras en heeft regelmatig een teek. Vlooien wil ik ook erg graag voorkomen. En op het moment hoor ik veel mensen dat ze eŰn vlooienplaag in huis hebben. Ik hem mijn chow een bravecto gegeven. Ik ben erg tevreden over dit product. De teken verdrogen helemaal en laten dan vervolgens los. Bijna bij alle middelen zowel topicaal als oraal moeten de vlooien en teken eerst bijten willen ze er aan dood gaan. Het voordeel vind ik dat de tablet van binnen uit het lichaam werkt zodat de soms gevoelige huid van de chow niet ge´rriteerd kan raken door de topicale middelen. Verder heeft hij geen last van de bravecto.
Als een hond een gevoelige maag heeft dan zal ik dit product niet adviseren. Dus een tablet of pipet is bij elke hond en ras verschillend.

Groetjes Esther

Naar boven

IP Gelogd

Kelly
Chow Chow Pup
*
Niet aangemeld

Our baby chow Kenzo

Reageer #4 - 11. Aug 2016 om 15:57

Hallo iedereen,

Onze Kenzo is juist allergisch voor de pipetten tegen vlooien en teken. Gebruiken al vanaf pup pilletjes, deze werken echt goed. Afgelopen keer ook Brevecto gekregen. Merk niks bijzonders. Werkt goed en tot op hede nog nergens last van gehad.

Groetjes,
Kelly
Naar boven

IP Gelogd

marijke
Chow Chow Pup
*
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Zuid Limburg
Geslacht: female
Reageer #5 - 01. Jul 2017 om 14:51

Ik heb voor het eerst deze zomer Bravecto voor Shelly en ze heeft nergens last van.
DA zei wel dat het na 3 maanden niet direct herhaald mag worden, dat ik beter kan wachten tot volgend voorjaar/zomer. Ik gebruik nooit dat spul in de winter.
Ook heb ik een whippet Bella en die mag dit middel niet, windhonden blijken hier niet tegen te kunnen.
Voor haar heb ik Simparica wat ze maandelijks moet, maar ik heb er 6 wekelijks van gemaakt.
Normaal gesproken heb ik druppeltjes of niets voor ze, maar dit jaar hadden we een voorseizoensplek in Luxemburg waar we gewaarschuwd werden voor de tekeninvasie. Er waren er heel veel, je zag ze zo over de honden lopen, maar zodra ze beten waren ze dood.
Naar boven

Life without dogs is no life

IP Gelogd

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af