Welkom, gast. Klik Log In
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum

HomeHelpZoekLog In  

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
Wat eten jullie chows? (Gelezen 1665 maal)
Kelly
Chow Chow Pup
*
Niet aangemeld

Our baby chow Kenzo

Wat eten jullie chows?
27. Jun 2016 om 13:13

Beste allemaal!
Onze Kenzo is over 2 weken 7 maanden oud. Het is al een hele heer!
Kenzo kreeg vanaf nest Royal Canin mee, een tijd geleden zijn we overgestapt op KVV + perste brok van Kivo.
Sochtends brokken, savonds gemengd met KVV. Nu is een geperste brok erg gezond maar totaal niet smaakvol voor een hond dus Kenzo laat deze staan. Ook moet hij sneller kokhalzen, niet zo zeer overgeven, komt gedeelte terug in zijn mond en daarna slikt hij het in...
We willen dus stoppen met de geperste brok en vragen ons af wat jullie chows eten?

Zijn opzoek naar afwisseling, sochtends diner, savonds KVV, of eventueel altijd KVV afgewisseld met BARF?

Horen het graag  Smilie
Groetjes Kelly & Kenzo
Naar boven

IP Gelogd

Zeehond
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Waarom lang als het kort
kan?

Pieterburen
Geslacht: female
Re: Wat eten jullie chows?
Reageer #1 - 27. Jun 2016 om 19:43

Afwisselen is niet nodig. Dat maaltijden verschillend van smaak moeten zijn is een mensenidee. Dieren eten wat ze vinden en gaan niet dineren.

Geperste brok is niet ideaal en moeilijker te verteren dan de geëxtrudeerde brok. Als je vlees gaat geven, dan is de brok natuurlijk niet zo aantrekkelijk meer. Dus dat hoeft helemaal niet, dat vlees. Dat mag uiteraard wel, maar dan zou ik zeggen: houd het bij vers voeren. Geen twee systemen.

Onze honden eten hun hele leven brokken en ik heb veel honden (tien) en ook al heel lang, plus heel wat nesten gefokt, dus heel wat mondjes gevoed.

Er zijn vele prima merken hondenvoer. De keuze is groot en je kunt niet zomaar zeggen dat het ene voer beter is dan het andere. Het voer is goed als de hond et er goed op 'doet'.

Ons merk is Purina Proplan. Pups krijgen tot een jaar Puppy Large Breed Robust en vanaf een jaar eten ze de volwassen brok voor medium size honden. Kip of zalm. Een Chow weegt meestal tussen de 25 en 35 kilo dus ze kunnen als medium of large gezien worden.

Ik zou zo min mogelijk fruttelen en tuttelen met het voer. Dat doe je namelijk voor jezelf en niet voor de hond. Je mag het uiteraard best voor jezelf doen, sommige mensen kunnen niet anders, maar het is voor de hond niet nodig.

Gewoon één goed merk geven en als de hond eens een keer niet eet, het voer weghalen en de volgende keer geven. Een hond kan dagen overleven zonder eten (wolven deden dat ook) dus er hoeft niet meteen paniek te zijn als hij eens een keer niet eet.

Met een maand of zeven is de grote groei eruit dus dan treedt er bij veel honden een natuurlijke matiging in. Je zou dan beter naar de hond kunnen luisteren, en wat minderen, dan hem anders te gaan voeren.

Groet
Janneke
Naar boven
« Laatste Wijziging: 27. Jun 2016 om 20:54 door Zeehond »  
IP Gelogd

HelmaChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van al mijn Chow
Chows!

Reageer #2 - 28. Jun 2016 om 07:48

Hoi Kelly,

Vastigheid en dus regelmaat is voor ons een belangrijke factor hoe om te gaan met onze Chow Chows. Daar horen ook vaste tijden van het eten geven bij. Hier is dat in de ochtend om ca. half zeven, vervolgens rond twaalf uur en in de middag zo tussen vijf en half zes.
En natuurlijk eens een keer verwennen en dus iets anders hoort daar ook bij. Ook het belonen voor goed gedrag.
Sinds onze Joy bij ons is en we Xiong op een dieet hebben voeren we ze met brokken driemaal per dag. Die brokken zijn van een goed, bekend merk. Daar willen we niet op bezuinigen! Elke dag dezelfde brok.
Soms, als extra, geven we ze een stukje kipfilet en mocht er eens een diarree probleem zijn dan geven we ze gekookte rijst met wat (gekookte) kip en het kookvocht van de kip. Niet alleen de patient, maar dan krijgen ze dat allemaal.
Als ze niet eten, dan niet. Dan slaan we het gewoon over.
Maar dat gebeurt hier zelden. Regelmatig drinken is wel belangrijk.

Groetjes,
Helma
Naar boven

Chow Knuffels!
IP Gelogd

Elien92
Chow Chow Pup
*
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Bikschote
Reageer #3 - 04. Jul 2016 om 14:00

Dag Kelly

Ik geef brokken van Hill's Science Plan. Heb 1 keer een ander merk gekocht, en Rosie kreeg meteen problemen met haar huid, droge plekjes. Nu blijf ik bij Science Plan en daar ben ik zeer tevreden mee. Ook lust Rosie ze enorm graag. Overgeven doet ze nooit van de brokken.

tot 1 jaar gaf ik: Hill's™ Science Plan™ Puppy Healthy Development Large Breed Chicken

Nu ben ik recent overgeschakeld op de Hill's Science plan voor volwassen honden. Want Rosie is sinds 21 mei 1 jaar  Smilie En de overschakeling verliep zeer goed.

Ook geef ik Rosie tafelrestjes. Ze eet echt alles, wel geef ik haar een beperkte portie. Gekookte aardappelen, gekookte groentjes, vlees, kaas, vis ...

Overgeven of kokhalzen doet ze nooit.

Als extraatje zou ik haar wel een koekje geven. En 's avonds vaak een dentastix.

Groetjes Elien en Rosie Smilie
Naar boven

IP Gelogd

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af