Welkom, gast. Klik Log In
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum

HomeHelpZoekLog In  

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
Wanneer vers vlees? (Gelezen 1566 maal)
Kelly
Chow Chow Pup
*
Niet aangemeld

Our baby chow Kenzo

Wanneer vers vlees?
24. Maa 2016 om 09:43

Onze Kenzo is nu 15 weken oud. Heeft puppybrokken van Royal Canin. Hij eet het wel maar veel minder dan op het begin, hij krijgt 3 bakjes per dag, waarvan hij nu een maar volledig eet.
Vanaf wanneer mag een pup vers vlees? En hebben jullie misschien tips wat goed is voor de chow en wat ze ontzettend lekker vinden  Smilie
Vriendin van mij had Cane Corso's die kregen savonds altijd diner met lauw water en een eetlepel maisolie of zalmolie voor de vacht. Dit zag je er echt vanaf! Is dit ook goed voor een chow?

Hoor het graag  Knipoog
Naar boven

IP Gelogd

HelmaChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van al mijn Chow
Chows!

Geslacht: female
Re: Wanneer vers vlees?
Reageer #1 - 24. Maa 2016 om 18:34

Hoi Kelly,

Begin is met te overleggen met de fokker waar Kenzo vandaan komt. Zij/hij zal ongetwijfeld ervaring hebben met hondenvoer en normaal helpt de fokker. Dat is onze ervaring.
Varieer niet teveel met voer en zeker niet met het voer wat speciaal voor een pup is. Dus ga niet ineens over van brokken naar bv rauw vlees. Maar ook niet naar een ander merk of andere variant. Als een hond niet eet raak niet meteen in paniek. Geef Kenzo de tijd en als hij zijn eten niet wenst haal het dan na een klein halfuurtje weg en voer later. Maar zeker geen hapjes als tussen doortjes. Of dat een stukje worst of kaas is of zo'n snack uit de winkel. Verwen niet. Kenzo gaat vanzelf eten. Ook niet om te verleiden de brokken te eten. Kenzo weet heel snel dat dat de weg om zijn doel te bereiken. Gewoon lekkere dingen en geen brokken. Het zijn net kinderen!  Grijns
Ik kan makkelijk praten, maar weet als geen ander wat het is als je hond weigert te eten. Van alles probeer je om hem/haar aan het eten te krijgen. En ik hou me ook niet altijd aan de 'regels'.
Een Chow Chow mag dan wel een apart en eigenwijs ras zijn, maar het is en blijft een hond. Eten en drinken en gewoon wat de pot schaft. Hou je wat op de verpakking van het voer staat!
Bij ons staan de brokken centraal en zo af en toe wat gekookte kipfilet erbij als extra.

Heel veel succes.

Groetjes,
Helma
Naar boven

Chow Knuffels!
IP Gelogd

Kelly
Chow Chow Pup
*
Niet aangemeld

Our baby chow Kenzo

Reageer #2 - 24. Maa 2016 om 18:55

Bedankt voor je reactie Helma!
Onze Kenzo komt niet van een fokker van van een vrouw die thuis een nestjes van 4 had. Kan haar inderdaad om advies vragen heeft ook al jaren chows  Knipoog
Hij is inderdaad misschien nog te jong, we geven hem even de tijd. De gekookte kip is een goeie tip!
Naar boven

IP Gelogd

Zeehond
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Waarom lang als het kort
kan?

Pieterburen
Geslacht: female
Reageer #3 - 27. Maa 2016 om 22:59

Een hond kan zijn hele leven brokken eten, er is geen enkele reden om vlees te geven.
Het beste maak je een keuze: of vers vlees of brokken.
Als je eenmaal vlees geeft gaat hij de brokken waarschijnlijk laten staan. Dus denk goed na wat je gaat doen.
Een pup moet geen 'bakjes' krijgen, maar eet een bepaald gewicht per dag krijgen. Dat gewicht staat op de zak. Het is belangrijk tijdens de opgroei te wegen.
Als een hond minder plezier heeft in het eten, maak jet eten dan plezierig. Laat hem ervoor werken, door de brokken over de grond te strooien en hem te laten zoeken, of in een Kong te doen of zo.
Groet
Janneke
Naar boven

IP Gelogd

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af