Welkom, gast. Klik Log In
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum

HomeHelpZoekLog In  

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
Chow in bad, is dat mogelijk? (Gelezen 2377 maal)
Fam.Hoogendijk
Chow Chow Pup
*
Niet aangemeld

It's good to be A Chow

Alkmaar
Geslacht: male
Chow in bad, is dat mogelijk?
08. Feb 2016 om 21:53

Wij hebben onze chow inmiddels twee maanden en overwegen om hem onder de douche te wassen, vraag is is dit mogelijk bij Chows, die van ons loopt al met een grote boog om een klein plasje water buiten.
Naar boven

IP Gelogd

Mirjam
Junior Chow Chow
**
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Re: Chow in bad, is dat mogelijk?
Reageer #1 - 09. Feb 2016 om 02:30

Onze Chows banjeren juist graag door plassen, maar in bad of douchen hebben ze een hekel aan. Ik doe dat alleen als er eentje in de modder, of nog erger: stront of uitgereden gier, heeft liggen rollen.

Waarom zou je Lupo willen douchen?
Stinkt ie? Istie vies? Ruikt ie erg naar hond of zo? Of hebben jullie zin in een waterballet?

Natuurlijk kan een Chow gewassen worden. De vraag is waarom je dit wilt.

Groetjes,
Mirjam
Naar boven

IP Gelogd

Lindsay
Junior Chow Chow
**
Niet aangemeld

Nilo #mylove

Ledegem, BelgiŽ
Geslacht: female
Reageer #2 - 09. Feb 2016 om 11:54

Nilo houdt van de regen! Hij maakt er totaal geen probleem van om buiten te komen als het nat is.
Als pup ben ik dan ook in de gietende regen/donderbui gaan staan omdat hij dan gewend raakte aan het geluid.

Zelf heb ik hem nog nooit in bad gestoken, maar hij gaat wel 2x per jaar naar de trimster waar hij volledig gewassen wordt in bad. Het voordeel is dat hij daar vasthangt en dus niet weg kan  Grijns

Ik zou het zelf ook eens willen proberen, maar ik weet uit ervaring dat de ruimte helemaal nat is want ze schudden zich meermaals uit als ze volledig nat zijn. Voldoende handdoeken bj de hand hebben is dus zeker nodig!
Naar boven

IP Gelogd

DutchChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van ChowChowPraat!

Nederland
Reageer #3 - 09. Feb 2016 om 19:02

Misschien combineren "Bad en Blowen'?  Dat vanwege de vacht..... Rollende Ogen

Peter
Naar boven

--
DutchChow
"Mijn blauwe tong fluistert Chow Chow!"
IP Gelogd

HelmaChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van al mijn Chow
Chows!

Reageer #4 - 10. Feb 2016 om 11:46

Beste familie Hoogendijk,

Wij zijn nooit zo bezig geweest met het wassen van onze Chow Chows. Wel regelmatig kammen en borstelen en met name 1x per week intensief.
Een wasbeurt gaven we dan 1x per jaar buiten met mooi weer. Emmer (lauw) water, goede shampoo (voor honden) en wassen maar.
Toch is er wel wat voor te zeggen regelmatig te wassen en zeker als er sprake is van vuil, stof en dikke (ondervacht).

Het is overigens een heel gedoe om dat zelf goed te doen.
Dan heb ik het niet alleen over de stress bij jezelf en bij je hond. Maar alles erom heen.
Ik begrijp uit jullie vraag dat 'stress' ook speelt om Lupo een wasbeurt te geven.
Waarom dan zelf moeilijk gaan doen?
Wij hebben inmiddels ook ervaring dat je wassen en de gehele vachtverzorging beter bij een goede 'trimsalon' kunt laten doen.
Er zijn trimsalons die bekend zijn met "bad en blowen" en dat is toch wel een prettige aanpak met fantastisch resultaat. En eigenlijk zonder stress bij jezelf en bij je hond.
Als je me een persoonlijk berichtje stuurt kan ik je een adres geven. Daar zijn ze ook gewend met Chows en hun gedrag! Misschien twee vliegen in een klap... Knipoog

Meinte
...

Joy

...

Groetjes,
Helma
Naar boven

Chow Knuffels!
IP Gelogd

Fam.Hoogendijk
Chow Chow Pup
*
Niet aangemeld

It's good to be A Chow

Alkmaar
Reageer #5 - 11. Feb 2016 om 22:08

Ik vraag dit omdat hij een wat vette vacht heeft, en ruiken tja ruiken, je merkt wel dat hij in huis is maar storend vinden wij het niet. Wel dat als we hem aaien je vingers wat vet voelen. We hebben een meisje verderop wonen die in een trimsalon werkt en dolgraag Lupo onder handen wil nemen maar die maf moet al niets hebben van een plasje water en wij willen niet dat het voor hem nog weer een trauma erbij gaat komen. Water vind hij prima om te lebberen maar daar lijkt alles ook mee gezegd bij hem Smilie
In de regen wandelen lijkt geen probleem voor hem, maar dat is iets natuurlijks, ingesloten in een badkamer is meteen al weer een stuk anders.
Naar boven

IP Gelogd

Zeehond
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Waarom lang als het kort
kan?

Pieterburen
Reageer #6 - 17. Feb 2016 om 11:57

De vacht van de Chow Chow munt over het algemeen juist uit in fris en prettig ruiken.

Als de vacht viezig en vettig is, dan is het tijd om in actie te komen want dan is er iets niet in orde.

Baden en blazen is dť manier om te verzorgen, blazen ook als wekelijkse verzorging, veel hondvriendelijker en vachtvriendelijker dan kammen.

Neem de tip van Helma ter harte en laat je in een goede trimsalon voordoen hoe het moet.

Lang niet alle trimsalons nemen de tijd, de meeste bieden snel en goedkoop werken aan, en wassen en blazen, zonder rammen door de vacht met coat kings en dergelijke, kost veel tijd en is daarom duurder.

In de Clubbladen van de NCCC is hierover gepubliceerd.

http://www.nederlandsechowchowclub.nl/verzorging
Naar boven

IP Gelogd

Mosh_Pitt
Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Limburg (BelgiŽ)
Reageer #7 - 29. Feb 2016 om 19:56

Mosh en Pitt houden enorm van de badder momentjes, omdat ze beide geholpen zijn is het vaak een hele strijd met hun dikke wol, vandaar dat we heel regelmatig (1keer in de 3 maanden) de bad en blaas methode gebruiken zoals Helma en Janneke aangaven Smilie. Het is inderdaad wel kostelijk, maar het is het zo waard! Hun huid kan zo lekker blijven ademen en geen getrek en gesleur met kammen, geen jeukjes en irritaties of klitten, dus voor ons werkt het ook prima! Je kan een chow alles leren hoor, als je maar geduld hebt Knipoog. Veel succes!
Naar boven

IP Gelogd

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af