Welkom, gast. Klik Log In
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum

HomeHelpZoekLog In  

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
Veel teveel wol (Gelezen 720 maal)
Lindsay
Junior Chow Chow
**
Niet aangemeld

Nilo #mylove

Ledegem, BelgiŽ
Geslacht: female
Veel teveel wol
01. Feb 2016 om 02:09

Hallo iedereen

Misschien ervaren jullie dit ook, maar door het relatief 'goed' weer en niet echt een winter te hebben, merk ik bij nilo dat hij heel veel wol verliest.

Ik vroeg al raad aan een trimster en zij vertelde mij dat dit inderdaad normaal is aangezien het weer dat we nu hebben. Ze vertelde mij dat ik zeker en vast niet elke week alle wol grondig mag uitkammen aangezien ik de rui dan nog zal stimuleren. Ik mag wel af en toe eens vlotjes met de kam erdoorgaan en dat was ik zowiezo van plan.

Mijn vraag aan jullie: is het niet beter om nilo af en toe eens in bad te stoppen in plaats van te kammen? Als ik hem nu om de 2 weken zou wassen en droogblazen (zoals er in het clubblad staat 'wash and blow'), zou dit gunstiger zijn dan altijd te kammen?
Ik heb niet echt ervaring met nilo zelf te wassen, maar ik wil het wel proberen als nilo's vacht ermee gebaat is.

Ik zou niet volledig stoppen met kammen, maar ik zou afwisselen tussen kammen en wassen...
Naar boven

IP Gelogd

Zeehond
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Waarom lang als het kort
kan?

Pieterburen
Re: Veel teveel wol
Reageer #1 - 02. Feb 2016 om 03:58

Je hebt het Clubblad dus van de NCCC met het hele verhaal over goed vachtonderhoud. Maar daar staat dus in twee keer per JAAR wassen. Aan het einde van de rui.† Begin het beste met je de techniek in een trimsalon te laten voordoen. Kies goede kwaliteit shampoo en conditioner.

Wassen is heel goed en daarna blazen, en dan verder wekelijks of tweewekelijks (de droge vacht) blazen.
Dan hoef je niet meer te kammen of borstelen, je haalt alleen de kam door de vacht om te checken hoe de situatie is.

Groet
Janneke
Naar boven

IP Gelogd

Lindsay
Junior Chow Chow
**
Niet aangemeld

Nilo #mylove

Ledegem, BelgiŽ
Re: Veel teveel wol
Reageer #2 - 02. Feb 2016 om 05:02

Dus op dit moment enkel blazen?
Ik ben al een aantal keer geweest naar een trimsalon dus ik heb al gezien hoe zij het doen  Knipoog

En welke shampoo zou ik dan het best gebruiken?
Iemand van jullie die een goede shampoo gebruikt?
Naar boven

IP Gelogd

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af