Welkom, gast. Klik Log In
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum

HomeHelpZoekLog In  

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
Nilo eet weinig (Gelezen 2319 maal)
Lindsay
Junior Chow Chow
**
Niet aangemeld

Nilo #mylove

Ledegem, Belgi
Geslacht: female
Nilo eet weinig
14. Jul 2015 om 23:06

Hallo allemaal!

Opnieuw een probleempje dat zich sinds een dag of 2 voordoet bij nilo: hij eet bijna niets meer!
Nilo weegt nu een goede 25kg en is al 15 maanden oud. Volgens de voeding die ik geef, mag nilo tussen de 285-390gr brokken eten.

Ik geef steeds rond de 350gr brokken 's avonds omdat ik weet dat hij nooit meer dan 350gr zal eten.
Ik voeg ook al een tijdje wat zalmolie toe bij de brokken.

Nu is het al een paar dagen zo dat nilo bijna niet aan de brokken komt. Hij eet nog geen 50gr brokken op.

Hebben jullie dit ook al gehad dat jullie chow een periode bijna niets wou eten?
Hij heeft allesins nog trek, want snoepjes gaan er wel vlot in. Ik denk dus niet dat er een ernstig probleem is, maar ik wou toch even jullie mening hierover.
Naar boven

IP Gelogd

Mirjam
Junior Chow Chow
**
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Re: Nilo eet weinig
Reageer #1 - 15. Jul 2015 om 01:40

Elk jaar heeft (onze) Billy een paar periodes dat hij niet of erg weinig eet. Kan soms wel 2 weekjes duren. Geen idee waarom, maar hij lijdt er zo te zien niet onder. Billy is niet gecastreerd. En is ondanks zijn ruim 12 jaar prachtig op gewicht; geen grammetje teveel of te weinig. Dus ik zou me er maar niet druk over maken als Nilo een tijdje heel weinig eet. Zeker niet als hij wel snoept en zich bovendien verder gezond gedraagt.

Groetjes,
Mirjam
Naar boven

IP Gelogd

DutchChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van ChowChowPraat!

Nederland
Geslacht: male
Reageer #2 - 15. Jul 2015 om 07:20

Beste Lindsay,

Zoals Mirjam al aangeeft is het niet nodig je ongerust te maken.
Het is zelfs zo dat een hond een hele lange periode zonder voedsel kan! Maar wel belangrijk is dat hij blijft drinken!
Als er verder geen vreemde symptomen zijn of ander gedrag gewoon niet teveel aandacht aan geven.

Ik lees iets over 285 - 390 g brokken.
Naar ik aanneem is dat over een hele dag?
Lees svp het voorschrift eens goed na. Soms is het verwarrend geformuleerd.
Als je dan 3x daags eten geeft, dan is dat bij 350 g/dag een portie niet meer dan 120 g.
Ik begrijp uit je verhaal dat je Nilo alleen 's avonds de brokken geeft?
Zo ja, verdeel het over de dag (bv ochtend en begin avond)!

Nogmaals, maak je er niet te druk om.

Peter
Naar boven

--
DutchChow
"Mijn blauwe tong fluistert Chow Chow!"
IP Gelogd

Lindsay
Junior Chow Chow
**
Niet aangemeld

Nilo #mylove

Ledegem, Belgi
Reageer #3 - 15. Jul 2015 om 09:34

Hij krijgt inderdaad maar 1x eten per dag.
Vroeger gaf ik 's ochtends een 150gr en 's avonds rond de 200gr maar hij wou 's ochtends toch niet echt eten dus besloot ik om nog enkel 's avonds te geven.

Misschien moet ik wel weer veranderen.
Nilo blijft alvast water drinken dus ik maak me inderdaad niet echt zorgen.
Ik wou gewoon eens weten als 'het minder eten' ook bij jullie voorkwam  Smilie
Naar boven

IP Gelogd

heidi
Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Reageer #4 - 16. Jul 2015 om 22:04

Hoi Lindsay,

Ook Lowie eet soms een aantal dagen heel weinig tot niets en dan zijn er weken dat hij al zijn brokken opeet.
Lowie krijgt 2 maal per dag brokken, s morgens en s avonds, en telkens dezelfde hoeveelheid,  hij krijgt even de tijd en eet hij niet dan gaan zijn brokken weg en moet hij wachten tot de volgende keer dat hij eten krijgt.
De eerste keer toen het gebeurde dat hij niet at was ik ook ongerust, maar nu zijn we het al goed gewoon Knipoog
Je hoeft je geen zorgen te maken zolang Nilo zich normaal gedraagt, plots zal hij wel terug eten.

Vele groetjes Heidi, Mieke en Lowie.
Naar boven

IP Gelogd

lia
Senior Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Hoogvliet
Reageer #5 - 17. Jul 2015 om 14:53

Dunya eet soms dagen lang niet of mondjes maat..zeker
als het erg warm is. Zelf wil ik altijd heel graag dat ze eten en maak me snel zorgen en ben blij als ik lees dat er meer hondjes zijn die dagen "overslaan".  besluiteloos
Op dit moment eet ze gelukkig weer goed .  Smilie
Ze eet 1x per dag nu. In de ochtend wil ze niets eten
dus ben ik ook overgestapt naar 1x...

Groetjes Lia
Naar boven

IP Gelogd

hans
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Reageer #6 - 20. Jul 2015 om 21:11

Vroeger kregen de honden maar 1x per dag te eten en geen tussen doortjes en dan aten ze wel gelijk hun bak leeg de laatste jaren schijnt het beter te zijn om 2x per dag eten te geven(vooral voor zware rassen is het beter vanwege maagkanteling), ik heb mijn honden ook `n tijd 2x per dag eten gegeven maar aten met lange tanden hun bak leeg nu geef ik ze 1x per dag eten en gn tussendoortjes en eten ze altijd hun bak leeg of het nu warm is of niet dus misschien krijgen ze teveel tussendoortjes waardoor ze niet willen eten? En niet de heel de dag de bak met brokken laten staan zo kweek je ook slechte eters, 15 minuten laten staan niet eten weg die bak.

Gr,Hans
Naar boven

IP Gelogd

Zeehond
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Waarom lang als het kort
kan?

Pieterburen
Reageer #7 - 21. Jul 2015 om 21:47

Reuen kunnen onder invloed van loopse teven in de omgeving een tijdje wat anders aan hun hoofd hebben dan eetlust.
Dat kan een dag duren, maar ook vele dagen.
Als zoiets speelt is dat niets om je ongerust over te maken.
Want verder zijn ze dan echt heel vrolijk en vitaal. Toptijd!

Er zijn honden die 'bij vlagen' eten, soms veel, soms weinig. Komt ook voor en is ook geen reden tot ongerustheid.

Als een 'vraatzuchtig type' opeens niet wil eten is het niet verkeerd om een oogje op hem te houden, verlies van eetlust kn een teken zijn dat er wat aan de hand is, maar dan in combinatie met andere signalen.

Veel mensen geven allerlei extraatjes ('als wij iets bij de koffie hebben krijgt Blacky ook altijd wat'), ja, als dat de policy is dan wacht een slimme hond op de snacks en negeert de bak.

Groet
Janneke
Naar boven

IP Gelogd

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af