Welkom, gast. Klik Log In
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum

HomeHelpZoekLog In  

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
Slaapt jouw chow chow in een hondenmand? (Gelezen 4463 maal)
Kleine-Chico
Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Slaapt jouw chow chow in een hondenmand?
27. Nov 2013 om 22:20

Hoi,

Ik heb een vraag slapen jullie chow chow in een honden mand?
Ik wil er 1 kopen voor chico omdat ik soms het gevoel heb dat hij zen draai niet goed kanvindenn naar steun zoekt om ergens tegen aan te liggen.

Ik ben benieuwd of jullie chow chow in een mand slaapt?
Of waar slapen ze op wat fijn is meschien andere ideeen

Gr soheila

Groetjes
Naar boven
« Laatste Wijziging: 29. Nov 2013 om 07:13 door CCP-Admin »  

IP Gelogd

HelmaChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van al mijn Chow
Chows!

Geslacht: female
Re: slaapt jouw chow chow in een hondenmand?
Reageer #1 - 28. Nov 2013 om 07:46

Hoi Soheila,

Wij hebben ooit twee manden gekocht en gedacht dat onze Chows dat wel leuk zouden vinden. Niet dus.
Ze gingen er nooit in.
Wat ze wel plezierig vinden is een eigen (lig)kussen of kleedje. Vooral de ligkussens vinden ze fantastisch.
Dat ligkussen (waar Meinte op ligt) hebben we laten maken. We hebben er drie van.
Als je wilt weten waar moet je me maar een berichtje sturen.

Hier een plaatje.

...

Groetjes,
Helma
Naar boven

Chow Knuffels!
IP Gelogd

Eens een chow altijd een chow
Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Re: slaapt jou chow chow in een hondenmand?
Reageer #2 - 28. Nov 2013 om 15:38

Ha Soheila,

Orso en Teuntje slapen dus wel in een mand, zo'n teddy (want die is lekker zacht). Daar kun je heerlijk met je kin op leunen en languit in liggen, of juist lekker opgerold.
Op mijn facebook pagina heb ik gisteren toevallig een foto gezet van Orso in zijn mand!
De teddylaag is afritsbaar en kan in de wasmachine.

Overdag ligt alleen Orso er in. 's Avonds zet ik ze in de gang en dan liggen ze er eigenlijk altijd alle twee in, behalve in de zomer.  Melig

Monique

Naar boven

IP Gelogd

Anne en Doobie
Chow Chow Pup
*
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Re: slaapt jou chow chow in een hondenmand?
Reageer #3 - 28. Nov 2013 om 22:09

Hai Soheila

Ik wilde een mand voor Doobie kopen, maar ik was afgeraden zoals ik werd verteld vanwege de katkwaliteiten van de Chows, ze willen slapen op de vloer. Dit was een goed advies als in de zeven maanden heb ik Doobie gehad, slaapt hij vooral op de vloer.

Ondanks mijn vele pogingen om aan te moedigen Doobie te slapen op het dekbed van zijn bank, negeert hij het. Hij heeft echter liggen op het dekbed als hij ziek is.

Zoals weergegeven in prachtige foto's Helma's, Chows slapen op een dekbed ziet er zo erg gezellig, maar helaas Doobie het niet leuk vindt.

Veel succes met wat je ook besluit te doen!

Met vriendelijke groet.

Anne en Doobie
Naar boven

IP Gelogd

hans
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Re: Slaapt jouw chow chow in een hondenmand?
Reageer #4 - 29. Nov 2013 om 08:30

Hallo Soheila,

Ook ik heb ooit een mand aan geschaft voor mijn Chows maar nee hoor ze liggen liever op de kale vloer nu heb ik een dik kleed op de grond liggen en daar gaan ze ook niet op liggen hoezo eigenwijs Rollende Ogen.

Gr.Hans
Naar boven

IP Gelogd

Kleine-Chico
Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Reageer #5 - 30. Nov 2013 om 15:57

Hoi,

Dank jullie wel voor jullie reactie.
Ik ben een eigenwijs type ik heb het gekocht en idd hij maakt er geen gebruik van hihihi. Helma Leuke foto van je Chow's
Zou je me een bericht willen sturen waar je het hebt laten maken en voor hoeveel? Wij hebben een heel klein tapijtje waar chico altijd met zijn hooft op ligt. Hij maakt ook van het tapijt dat in de keuken is gebruik die is wat groter. Alleen als hij nat is maakt hij er gebruik van. Anders niet.  Bij is ligt chico ook op een kale vloer net als die van hans.

gr
Naar boven

IP Gelogd

HelmaChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van al mijn Chow
Chows!

Reageer #6 - 01. Dec 2013 om 09:58

Hoi Soheila,

Ik heb je een persoonlijk berichtje (PB)gestuurd via het forum. Daar vind je het adres van die mevrouw die prachtig kan borduren.
Wij hebben vier van die dikke kussens en ze vinden het heerlijk om daar op te liggen.
Verder hebben we ook twee dunne kussens. Daar slaapt Shadow graag op.
In het begin is het wel wennen voor ze en kruipen ze er niet meteen op. Dat duurde een twee weken en het was Xiong die als eerste de 'troon' besteeg. De fijnste plek is het kussen op de convectorput. Daar vertoeft Meinte het liefst. Hij stapt er op en draait een paar keer rond krabt wat met z'n voorpoten om een kuiltje te krijgen en vleit zich dan heerlijk neer.

Groetjes,
Helma
Naar boven

Chow Knuffels!
IP Gelogd

Kleine-Chico
Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Reageer #7 - 02. Dec 2013 om 18:56

Hoi,

Helma ik heb een vraag. Ik heb 2 hondenkussens gekocht.
Natuurlijk wilt hij er niet gelijk op. Had je de kussen op een speciaal plek gelegd? Ik heb ze nu op plekken gelegd waar hij normaal slaapt.
MaAr hij vind het dood eng om er op te gaan.

Of iemand anders tip hoe je het hebt aangepakt?

Gr soheila
Naar boven

IP Gelogd

HelmaChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van al mijn Chow
Chows!

Reageer #8 - 02. Dec 2013 om 20:58

Hoi Soheila,

Gewoon op een plek leggen in de woonkamer waar hij niemand tot last is of waar constant mensen lopen.
Waar hij normaal graag in de kamer ligt.
Afwachten en een beetje stimuleren met een brokje of zo op het kussen leggen. Of een speeltje.
Het kan best even duren, maar komt vanzelf.

Groetjes,
Helma
Naar boven

Chow Knuffels!
IP Gelogd

Mosh_Pitt
Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows

Limburg (BelgiŽ)
Geslacht: male
Reageer #9 - 02. Jan 2014 om 11:09

Hoi hoi,

Ons Mosh en Pitt slapen elk op hun orthopedische mat/ kussen. Deze kochten we ongeveer 8 maanden geleden en na veel geduld gaan ze er nu eindelijk van zelf op slapen Smilie. Tijdens die 8 maanden lieten we ze regelmatig een kauwstick ofzo op hun kussen eten. Nu ervaren ze dat ze gemakkelijker kunnen opstaan als ze op zo'n mat liggen. (We hebben thuis grote keramische vloertegels en daar schuiven ze doorgaans veel op, niet gemakkelijk om daarop recht te komen...vandaar dat we voor hen deze matten hadden gekozen. Er zit een leren hoes over, dat is gemakkelijk om ze proper te houden). Als we nu een snoepje aanbieden lopen ze snel naar hun kussen en nemen er plaats of als het wat druk in huis is zoeken ze hun rustig plekje van het kussen op.  Bij ons was het dus gewoon veel geduld hebben, hun tijd geven en zeker niet forceren...ze moeten ervaren dat het voor hen een rustige/veilige/ knusse plek is om te vertroeven en dan komt het zeker wel in orde Knipoog. Succes!
Naar boven

IP Gelogd

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af