Welkom, gast. Klik Log In
ChowChowPraat. Het Nederlandstalig Chow Chow Forum

HomeHelpZoekLog In  

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af
chow chow tuig (Gelezen 3638 maal)
Jessi
Chow Chow Pup
*
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

chow chow tuig
06. Apr 2012 om 12:35

Ik had even een korte vraag.
Ik ben pas overgestapt op een speciale chow chow tuig van leer bevalt goed, maar boven op zijn rug bij de ring breekt zijn haar af. Boos baal hier best van wie heeft er een tip/advies..
Hij is niet allergisch verder geen rode huid of afbrekend haar. Hij krabt ook niet.

Groetjes Jessi
Naar boven

IP Gelogd

Laska
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Eens een Chow, altijd
een Chow !!!

Geslacht: female
Re: chow chow tuig
Reageer #1 - 06. Apr 2012 om 17:33

Hoi Jessi,

Wij hebben met onze vorige 3 Chow's ook altijd het originele leren tuig gebruikt en waren daar op zich tevreden over, maar inderdaad je zag het goed aan de vacht waar het zat en dat terwijl het tuig alleen aan is met uitlaten/weggaan en verder altijd gewoon zonder tuig.  Maar geen kale plekken erdoor, dat hebben we niet gehad.

Maar toen met onze Boj zijn we eigenlijk geheel per ongeluk -omdat we zijn maat 'babytuigje' nodig hadden wat we niet meer hadden- en we toen geen leren in de maat konden vinden en speciaal laten maken voor die korte tijd dat het nodig zou zijn niet nodig vonden, zijn we overgegaan op een kunstof tuig (zie foto) en dat bevalt eigenlijk véél beter. We willen niet anders meer!

Het zit veel beter om het lichaam heen én je ziet totaal niets in de vacht. Ook is het makkelijk aandoen >> met de voorpoten moet hij er in stappen (wat hij na slechts één keer doen al doorhad en sindsdien stapt hij er zelf in) en dan sluit het op zijn rug met een kliksysteem en daaroverheen zitten 2 ogen en daar kan de riem aan bevestigd worden. Voordeel van dit kunststof tuig is ook dat je het kan verstellen, dus hij kan er in groeien...

Wij hadden het niet verwacht, maar willen nu niet anders meer.

Misschien heb je hier wat aan?

Groetjes,
Nora
Naar boven
« Laatste Wijziging: 23. Nov 2016 om 07:29 door DutchChow »  

IP Gelogd

Zeehond
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Waarom lang als het kort
kan?

Pieterburen
Reageer #2 - 06. Apr 2012 om 19:47

Ik ben al lang een groot voorstander van een kunststof tuig. omdat je dat zo mooi goed om het lichaam kunt verstellen.
Een tuig dat te ruim is schuift en daardoor breken de haren af.
Wat ik zo hoor is het ook het prettigste als er geen metalen delen met de huid in aanraking komen, daarvan kunnen wel eens irritaties ontstaan.

Wat ik ook belangrijk vind is de vormgeving van het tuig.
Ik houd niet van tuigen met een borstband waar de voorbenen tegenaan komen, dat lijkt me niet aangenaam lopen.
Dus mijn favoriete tuig laat de ellebooggewrichten en de bewegende voorhand helemaal vrij.  
De band voor langs en die onder de buik door komen in een omgekeerde V op de rug samen.

Indien gewenst maak ik met plezier de verkoper van mijn favoriete tuig bekend, maar dan wel via een mailtje/privebericht, niet via dit forum want we hebben afgesproken geen 'reclame' te maken dus geen bedrijfsnamen te noemen.

Groet
Janneke
Naar boven

IP Gelogd

lia
Senior Chow Chow
Niet aangemeld

Ik hou van Chow Chows!

Hoogvliet
Reageer #3 - 06. Apr 2012 om 22:25

Hallo Janneke

Staan er hier op het forum geen foto,s van  chow chows die zo,n type
dragen,zoals je beschrijft??

Groetjes Lia
Naar boven

IP Gelogd

Zeehond
ChowChowPrater
Niet aangemeld

Waarom lang als het kort
kan?

Pieterburen
Reageer #4 - 06. Apr 2012 om 22:41

Ha Lia
Wij fotograferen onze honden altijd aan een showlijn.
Dus eigen honden kan ik je niet aanwijzen.

Maar mail me desgewenst op het mailadres dat in mijn advertentie in het clubblad staat en ik zal je graag even de link sturen van het bedrijf waar wij ze kopen, dan kun je het daar zien.

Groet
Janneke
Naar boven

IP Gelogd

DutchChow
Global Moderator
Niet aangemeld

Ik hou van ChowChowPraat!

Nederland
Geslacht: male
Reageer #5 - 07. Apr 2012 om 13:56

Hoi Jessi en Lia,

Voor wat betreft het 'originele' lederen Chow tuig kan ook nog opgemerkt worden dat het snel vuil wordt. Het leer heeft een vettige laag.
Het tuig wat wij gebruiken is van kunststof (nylon) en eenvoudig om te doen en gemakkelijk te verstellen
Het heeft maar één klikgesp. Even de linkerpoot door de lus... en dan dichtklikken.

Xiong was zo lief om even te poseren met haar tuigje.

Peter
Naar boven
« Laatste Wijziging: 21. Maa 2018 om 15:48 door DutchChow »  

--
DutchChow
"Mijn blauwe tong fluistert Chow Chow!"
IP Gelogd

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Stuur Onderwerp Druk Af